اشتغال و معيشت 2 عامل مهم در پيشگيري از وقوع جرم است

زاهدان- ايرنا- رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: اشتغال پايدار و معيشت 2 عامل مهم در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم است و دولتمردان بايد براي حل اين معضل گام هاي جدي بردارند تا امنيت در جامعه به حد كمال برسد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابراهيم حميدي روز شنبه در نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم سيستان و بلوچستان اظهار داشت: دين مبين اسلام توجه ويژه اي به رفع فقر در جامعه دارد زيرا افزايش فقر ممكن است سبب گسترش ناامني و شرارت شود.
وي ادامه داد: بيكاري و نبود اشتغال پايدار يكي از مضامين فقر در جامعه كنوني است و دولت بايد با برنامه ريزي و تلاش بيشتر در راستاي كاهش نرخ بيكاري اقدامات عملي انجام دهد.
وي افزود: تجربه موفقي در پيشگيري از جرايم امنيتي در سيستان و بلوچستان حاصل شده و اشراف و آگاهي نهادهاي اطلاعاتي و انتظامي اجازه تحرك به گروهك هاي تروريستي را نخواهد داد.
رئيس شوراي پيشگيري از وقوع جرم سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: مشاركت دادن مردم در يك حركت فرهنگي گسترده از يك طرف سبب افزايش اعتماد آنان به نظام جمهوري اسلامي شده و از سوي ديگر زمينه بروز جرايم را به طرز محسوسي كاهش مي دهد.
حجت الاسلام حميدي افزود: رسانه ها، روحانيان مذهبي و مديران مي توانند با اقدامات فرهنگي وسيع از وقوع بسياري از جرايم جلوگيري كنند.
** كشف 90 درصدي جرايم در سه ماهه نخست سال 95
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان نيز اظهار داشت: دستگيري مجرمان و كشف جرم يكي از بهترين و سريع ترين راه هاي پيشگيري است.
سردار حسين رحيمي افزود: نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان در راستاي دستيابي به اين هدف توانسته در سه ماهه نخست سالجاري بيش از 90 درصد جرايم را كشف كند.
وي ادامه داد: ارتكاب جرايم در سيستان و بلوچستان در آغاز سال گذشته 17 درصد رشد داشت اما در پايان سال با كاهش 23 درصدي همراه شد و كشف 88 درصدي جرايم سال گذشته سبب شد استان رتبه دوم كشوري را در اين حوزه كسب كند.
7323 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها