شديدترين زلزله 4.5 ريشتر/ مردم در فضاهاي روباز خوابيدند

اروميه– ايرنا- زلزله اي به بزرگي 4.5 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي را لرزاند كه شديدترين زلزله از ميان 25 زلزله در هشت ساعت گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا و بنا به اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه به نسبت شديد بعد از ظهر امروز و در ساعت 21 و 26 دقيقه و 58 ثانيه در شهرستان خوي و اطراف آن روي داد.
اين زمين لرزه شديدترين زمين لرزه از سلسله زلزله هاي هشت ساعت گذشته در اين شهرستان بود.
بنا به اعلام اين مركز، اين زمين لرزه به بزرگي 4.5 ريشتر و در عمق چهار كيلومتري زمين و در مختصات جغرافيايي 38.496 درجه عرض جغرافيايي و 44.857 درجه طول جغرافيايي و در غرب شهرستان خوي روي داده و مركز آن روستاي وار بود.
بنا به گزارش رسيده از شهرستان خوي، وقوع اين زمين لرزه ها باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده و مردم بيرون از منازل به سر مي برند و بسياري از اهالي در فضاهاي روز باز خوابيده اند.
تاكنون از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.
همچنين در ساعات 15 و 34 دقيقه و 34 ثانيه زلزله اي به بزرگي 3.4 ريشتر، 15 و 20 دقيقه و 35 ثانيه زمين لرزه اي به بزرگي 3 ريشتر و در ساعت 15 و 21 دقيقه و 56 ثانيه زلزله اي به شدت 2.8 ريشتر در اين منطقه رخ داد.
گزارش هاي مردمي حاكي است كه بر اثر وقوع زلزله و بارش باران، جاده مرز رازي در غرب شهرستان خوي به علت ريزش كوه مسدود شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، بنا به گفته مسئول ستاد مديريت بحران خوي به علت وقوع زلزله هاي مكرر در منطقه و بارش شديد باران و ريزش كوه، جاده منتهي به مرز رازي خوي مسدود شد.
هم اكنون ستاد مديريت بحران خوي و راهداران در تلاش براي بازگشايي اين محور هستند.
فرمانداري شهرستان خوي امشب طي پيامكي از مردم خوي خواسته است به علت وقوع پس لرزه هاي مكرر، با رعايت احتياط امشب را زير سقف نخوابند.
شهرستان 375 هزار نفري خوي در شمال استان آذربايجان غربي واقع شده و يكي از شهرهاي زلزله خير ايران است.
7128/1905