۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82121321
T T
۰ نفر
محفل انس با قرآن با حضور قاري مصري در مياندوآب برگزار شد

مهاباد- ايرنا- همزمان با ماه مبارك رمضان محفل انس با قرآن با حضور يكي از قاريان برجسته كشور مصر در مصلي امام خميني(ره) مياندوآب برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين آيين كه روز سه شنبه با حضور امام جمعه، روحانيان و جمع زيادي از شهروندان مومن و ولايتمدار شهرستان مياندوآب برگزار شد، حاضران همراه با عادل الباز قاري بين المللي قرآن كريم آيات روح بخش قرآن را جمع خواني كردند.
وي در اين مراسم كه به همت دفتر امام جمعه و اداره اوقاف و امور خيريه مياندوآب برگزار شد، تلاوت بسيار زيبا و دلنشين كلام نور بخش قرآن توسط اين قاري باعث شد تا حاضران در اين محفل بارها وي را مورد تشويق قرار دهند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مياندوآب در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: بر مبناي منويات رهبري، اين نهاد در سه محور به فعاليت هاي قرآني مشغول است.
حجت الاسلام مقصود محمودي افزود: برگزاري سراسري مسابقات قرآن كريم از مرحله شهرستاني تا بين المللي در اين شهرستان با قوت خود برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: ديگر محور فعاليت ديني و قرآني اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مياندوآب تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم بر اساس دستورات مقام معظم رهبري مي باشد كه در اين راستا طرح ملي حفظ قرآن كريم از چند سال پيش در اين شهرستان نيز آغاز شده است.
حجت الاسلام محمودي گفت: در سال گذشته و در راستاي اين برنامه ها مركز تخصصي حفظ قرآن كريم در اين شهرستان افتتاح شده و علاوه بر آن در مساجد 60 روستاي اين شهرستان نيز كلاس هاي حفظ قرآن كريم راه اندازي شد كه در اين زمينه در مجموع 800 نفر از علاقه مندان به كلام وحي در كلاس هاي آموزش حفظ قرآن ثبت نام كرده اند.
محمودي بيان كرد: در اسفند ماه سال گذشته در همين راستا هزار نفر از فعالان قرآني بعد از اتمام كلاس هاي آموزش در آزمون شركت كردند كه به آنها مدرك رسمي اهدا خواهد شد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مياندوآب با اشاره به برگزاري محافل انس با قرآن كريم گفت: هر ساله اين برنامه معنوي به همت اداره اوقاف و امور خيريه در مناسبت هاي مختلف با حضور قاريان ممتاز و بين المللي كشوري و كشورهاي ديگر از جمله مصر برگزار مي شود.
حجت الاسلام محمودي در خصوص ديگر برنامه هاي فرهنگي اين نهاد گفت: بنابر فرمايش رهبري و در راستاي تبديل امامزادگان به قطب فرهنگي، برنامه ضيافت الهي در ماه مبارك رمضان شامل ترتيل خواني قرآن كريم، محافل تفسير و انس با قرآن، پاسخگوئي به مسائل شرعي توسط مبلغان ديني در مساجد، حسينيه ها و امامزادگان در حال اجرا بوده و همچنين طرح نشاط معنوي ويژه اوقات فراغت تابستان همراه با برنامه هاي اردوئي، تفريحي در بين جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
6185/1905