۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82119393
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه از شهرستان های استان ایلام

۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82119393
چند خبر كوتاه از شهرستان های استان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیركل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: سالانه پنج هزار نفر از علاقه مندان به كتاب وحی در كلاس های قرآن آموزی این سازمان در استان شركت می كنند.

حجت الاسلام محمد فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهاركرد: این تعداد قرآن آموز در قالب 165 موسسه قرآنی، خانه های قرآنی روستایی و شهری و جلسات دائمی زیر نظر 500 مربی مجرب با مفاهیم قرآنی آشنا می شوند.
وی سازمان تبلیغات اسلامی را یكی از نهادهای دینی و انقلابی تحت نظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: قرآن پژوهان استان ایلام بطور منظم و مستمر با حضور در كلاس های عمومی، مقدماتی و تخصصی با آموزش روخوانی، روانخوانی، ترجمه، تفسیر، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن مجید آشنا می شوند.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان ایلام كمبود اعتبار فرهنگی و حضور عالمان مجرب دینی را مهمترین مشكل این نهاد فرهنگ دینی اعلام كرد و افزود: هم اكنون 210 نفر از روحانیون و مبلغان بومی و مقیم در 60 خانه عالم در سطح مراكز شهری و روستایی مشغول به فعالیت هستند و در طول سال نیز 250 نفر مبلغ از مراكز و حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان در ایام تبلیغی به این استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام فتاحی آموزش قرآن، اعزام مبلغان و مبلغات دینی، ساماندهی تشكل های مردمی و توسعه معارف اهل بیت(ع) در جامعه را مهمترین ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی تعریف كرد و گفت: 15 هزار نفر از قشرهای مختلف مردم در شهرها و روستاهای استان ایلام در قالب 900 هیات مذهبی، تشكل دینی، انجمن های اسلامی، كانون های فرهنگی، شورای هیات و كانون مداحان با اداره تبلیغات اسلامی ایلام همكاری دارند.
شهرستان آبدانان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در 170 كیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

** زیباسازی معابر شهری مهران
سرپرست شهرداری مهران از اختصاص 600 میلیون ریال برای اجرای موزاییك فرش معابر این شهر مرزی خبر داد.
ستار عارفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای اجرای موزاییك فرش در یك هزار و 500 متر مربع از معابر سطح شهر هزینه خواهد شد.
وی اظهار كرد: تاكنون یك هزار مترمربع از معابر مهران با هزینه 400 میلیون ریالی موزاییك فرش شده و تا هفته آینده سایر مناطق و معابر شهری نیز مطابق برنامه زمان بندی این طرح اجرا می شود.
سرپرست شهرداری مهران گفت: هدف از اجرای این طرح زیباسازی فضای شهر، ایجاد سهولت در تردد شهروندان و نظافت و پاكسازی شهر است.
شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

** كار در بسیج محدود به زمان و مكان خاصی نیست
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهران گفت: كار در بسیج همانند عبادت است و محدود به زمان و مكان خاصی نیست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام بهمن ابراهیمی در نشست سالانه مودت با حضور فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت سپاه ناحیه مهران افزود: فرماندهان بسیج رسالت تبلیغ و تعظیم شعائر الهی را در عرصه فرهنگی جامعه در اختیار دارند.
وی آگاهی و بصیرت خانواده ها را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ضروری دانست و اظهار كرد: دشمن عفاف و حجاب جامعه ما را كه یكی از اصول مهم استحكام خانواده است نشانه گرفته و بدنبال تخریب نهاد خانواده است.
فرمانده سپاه ناحیه مهران نیز هدف از برگزاری این نشست را ایجاد انس و الفت در بین فرماندهان و خانواده های آنان، تقویت روحیه نشاط و معنویت در خدمتگذاری خانواده بزرگ بسیج و ترویج سبك زندگی علوی و فاطمی بین خانواده ها دانست.
سرگرد روح اله جاویدان تاكید كرد: بسیج یك سازمانی است كه كار و ماموریتش انجام فرامین رهبری است و تلاش ما اینكه برنامه‌های بسیج با جدیت و توان بالا اجرا شود.
شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

** ارتقای حوزه سلامت مردم از برنامه های اصلی دولت است
فرماندار ملكشاهی گفت: ارتقای حوزه سلامت مردم از برنامه های اصلی و مهم دولت تدبیر و امید است.
به گزارش ایرنا، حسینعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی واحدهای صنفی عرضه گوشت قرمز (قصابی ها) اظهار كرد: با توجه به اینكه واحدهای صنفی قصابی به صورت سنتی اقدام به ذبح و عرضه گوشت قرمز می كنند این كار مخاطراتی جدی برای سلامت مردم ایجاد می كند.
وی افزود: تهدید سلامت مردم جای هیچ گونه اغماضی ندارد و با واحدهای متخلف باید برابر قانون برخورد صورت گیرد.
فرماندار ملكشاهی با بیان اینكه امكانات لازم جهت ساماندهی این واحدهای صنفی آماده است، تاكید كرد: كشتارگاه دام شهرداری اركواز تجهیز و آماده ارائه خدمات به قصابی ها است.
موسوی یادآور شد: دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی تری بر فعالیت واحدهای عرضه مواد پروتئینی و غذایی داشته باشند.
وی با بیان اینكه ارتقای سلامت مردم جز برنامه های اولویت دار و مهم دولت است، گفت: سال گذشته اعتبار خوبی در حوزه سلامت شهرستان هزینه شد.
شهرستان 25 هزار نفری ملكشاهی در 35 كیلومتری جنوب ایلام قرار گرفته است.

** كلنگ زنی ساخت 23 واحد مسكونی برای مددجویان كمیته امداد در ایوان
رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان گفت: عملیات اجرایی ساخت 23 واحد مسكونی برای مددجویان فاقد مسكن تحت پوشش این نهاد در ایوان آغاز شد.
حمید ایراندوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: آیین نمادین كلنگ احداث یك واحد مسكونی روز گذشته با حضور با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی در روستای سرتنگ علیا به زمین زده شد.
وی اعتبار ساخت هر واحد مسكونی را 250 میلیون ریال و زیربنای هر واحد را 53 متر مربع اعلام كرد و افزود: تامین هزینه این واحدها بر عهده كمیته امداد است و سپاه ناحیه ایوان مجری احداث این واحدها است.
ایرندوست یادآور شد: 42 خانوار در بخش شهری این شهرستان فاقد مسكن و در بخش روستایی نیز 43 خانوار دارای مسكن نامناسب و 9 خانوار فاقد مسكن هستند.
وی تاكید كرد: خانوارهای بدون سرپرست، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای پر جمعیت و ضعیف به ترتیب در اولویت بهره مندی از این واحدها هستند.
رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) ایوان همچنین با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: عمده كودكانی كه در اجرای این طرح زیر پوشش قرار گرفتند دارای پدرانی از كار افتاده، زمین گیر و یا با كهولت سن هستند و به علت نداشتن منبع درآمد نیازمند حمایت بودند.
وی افزود: تاكنون 155 كودك مددجوی تحت حمایت كمیته امداد ایوان از حمایت 180 حامی بهره مند شده اند كه 60 در صد این حامیان غیر بومی و 40 درصد بومی هستند.
یك هزار و 968 خانوار در شهرستان ایوان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند كه از این تعداد 460 خانوار مستمری بگیر هستند.

** اطعام مددجویان بهزیستی ایوان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع)
رئیس اداره بهزیستی ایوان گفت: طرح ضیافت مهر با هدف اطعام 300 مددجوی زیر پوشش بهزیستی این شهرستان همزمان با میلاد مسعود كریم اهل بیت (ع) اجرا می شود.
منصور منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این طرح با كمك خیران در ماه مبارك رمضان با صرف هزینه ای معادل 40 میلیون ریال برگزار می شود.
وی افزود: 80 خانوار مددجوی زیر پوشش نیز در طول ماه مبارك رمضان از سبد كالایی شامل برنج، روغن، ماكارونی و رب گوجه بهره مند شدند.
وی هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط مستقیم مسئولان و خیران با محوریت آگاه‌ سازی و آشنایی آنها با مشكلات اقشار آسیب‌ پذیر و نیازمند جامعه، افزایش مشاركت‌های مردم در امور خیر، جذب مردم به سمت كمك و اطعام و اكرام نیازمندان اعلام كرد.
/7180/7174/7170/7179

سرخط اخبار استان‌ها