۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82116659
T T
۰ نفر

معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران تعطیل شدند

۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82116659
معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران تعطیل شدند

تهران - ایرنا - شهردار منطقه 18 با بیان اینكه تمامی فعالیت های غیر مجاز معادن شن و ماسه در این منطقه تعطیل شده گفت: 450 هكتار از این منطقه در اختیار معادن شن و ماسه قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سلیمی روز شنبه در نشست خبری افزود: این فضا با فاصله پنج متری از رودخانه كن شرایط خطرناك و ناایمنی به لحاظ وقوع عوامل قهری در بزرگراه آزادگان، فتح و منطقه مسكونی خلیج ایجاد كرده است.
سلیمی گفت: هر لحظه امكان شكسته شدن این فاصله پنج متری وجود دارد كه در این صورت فاجعه ای بزرگ اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینكه ایمن سازی این منطقه با كمك مالكان در حال انجام است تاكید كرد: هزینه این كار بر عهده مالكان است زیرا عده ای نمی توانند عوارضی را به شهر تحمیل كنند و شهرداری از بودجه عمومی در صدد رفع آن بر آید.
سلیمی با بیان اینكه منطقه 18 در جنوب شهر تهران 81 كیلومتر مربع مساحت دارد از آغاز طرح توسعه این منطقه با عنوان طرح تاكا خبر داد.
شهردار منطقه 18 در خصوص طرح تاكا كه از امروز اجرایی شده گفت: بر اساس این طرح در زمین های معادن تعطیل شده شن و ماسه مراكز تجاری و هتل داری دیده شده تا منافع مالكان نیز تامین شود.
وی با بیان اینكه سی هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری اولیه طرح تاكا برآورد شده است تصریح كرد: تمامی هزینه های طراحی، اجرا و بهره‌برداری توسط مالكان پرداخت می شود تا مراكز توریستی، تفریحی و سیاحتی در این منطقه راه اندازی شود.
وی افزود: شهرداری تهران هیچ هزینه ای بابت تملك زمین ها پرداخت نكرده و این در حالی است كه این فضا توسط مالكان برای توسعه این منطقه در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
شهردار منطقه 18 در خصوص وضعیت كارگران فعال در این معادن نیز گفت: بخشی از این كارگران كه تخصص لازم را دارند به معادن و كارخانه‌های دیگر منتقل شده اند و بخش دیگر نیز برای ادامه فعالیت های خود به طرح توسعه تاكا پیوسته اند.
وی افزود: اشتغال این كارگران برای شهرداری تهران از اهمیت برخوردار است و بر همین اساس نیروهایی كه مایل به فعالیت در این نهاد باشند در حوزه خدمات شهری و فضای شهر به كار گرفته می شوند كه تاكنون نیازی به این اقدام نبوده است.
سلیمی بی‌آرتی منطقه 18 را آماده فعالیت دانست و گفت: پس از ماه مبارك رمضان اتوبوس های تندرو ساكنان این منطقه را از یافت آباد تا منطقه پنج (بلوار) سیمون بولیوار منتقل خواهد كرد و امیدواریم دستگاه های اتوبوسی كه در این منطقه تردد می كنند همانند داخل شهر از بهترین كیفیت برخوردار باشند.
شهردار منطقه 18 همچنین در خصوص پدیده سد معبر نیز گفت: 25 درصد مساحت منطقه معابر ورودی و خروجی هایی است كه دستفروشان آن را سد كرده اند.
وی با بیان اینكه شهرداری مكلف به جمع آوری سد معبر است افزود: خودروهای حمل آهن، آهن فروشی ‌و تخلیه این بار در خیابان و معابر اصلی از مشكلات اصلی این منطقه است كه اخطار و هشدارهای لازم از سوی مأموران رفع سد معبر به آنان ابلاغ شده است.
شهردار منطقه 18 تهران افزود: امیدواریم این اخطارهای پلیس ما را به سطح استاندارد برساند و مراكز بارانداز و انبار آهن از این منطقه جمع آوری شود.
سلیمی در خصوص وضعیت نهایی خطوط راه آهن در این منطقه نیز تصریح كرد: دو خط راه آهن تهران - تبریز و تهران - اهواز دراین منطقه واقع شده است كه بخشی از آن به زیر زمین منتقل شده است.
وی با بیان اینكه سطح این خطوط زیر زمینی بلاتكلیف رها شده خاطر نشان كرد: امیدواریم راه آهن جمهوری اسلامی برای این فضای بی دفاع طرحی را ارائه كند زیرا در جلسات برگزار شده به نتیجه قطعی دست نیافته ایم.
سلیمی با بیان اینكه زیر این فضا تونل های تردد قطار ها قرار دارد و روی سطح آن را نمی توانیم بارگذاری سنگینی انجام دهیم.
وی افزود: از این فضا می توانیم بهره برداری برای پیاده راه و فضای تفریحی شهروندی كنیم كه راه آهن جمهوری اسلامی برای این واگذاری باید قیمتی منطقی با شرایط موجود پیشنهاد دهد.
شهردار منطقه 18 كارتن خوابی را از دیگر مشكلات این منطقه عنوان و تاكید كرد: بخش بسیاری از این افراد ساماندهی شده اند و بهداشت و تغذیه آنان تحت كنترل قرار گرفته است.
وی فقر را مشكلی بسیار وسیع خواند و افزود: در ماه رمضان به تعداد بسیاری از این خانواده ها بسته های ارزاق رساندیم تا حداقل در این ماه این مشكل از سفره بسیاری از شهروندان رفع شود.
تهرام/7561/1831
۰ نفر