۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82114688
T T
۰ نفر
افزايش 44 درصدي گشايش اعتبارات ارزي براي صنعت گران كشور

تهران- ايرنا- بانك صنعت و معدن در ماه‏هاي فروردين و ارديبهشت امسال براي صنعت گران كشور، 124 ميليون دلار اعتبار ارزي گشايش كرده كه نشان دهنده رشد 44 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‏رساني بانك صنعت و معدن، اين بانك در دو ماه نخست سال جاري ١٢٤ ميليون دلار اعتبار ارزي براي صنعت‏گران گشايش كرده است كه در مقايسه با ٨٦ ميليون دلار اعتبار ارزي گشايش يافته درمدت مشابه سال گذشته، ٤٤ درصد افزايش داشته است.
در اين مدت، مبلغ ٨٥٧ ميليارد ريال اعتبارات ريالي نيز توسط اين بانك براي متقاضيان استفاده از تسهيلات، گشايش يافته كه نسبت به ٧٤٥ ميليارد ريال اعتبارات ريالي گشايش يافته در فروردين و ارديبهشت سال ١٣٩٤ حدود ١٥ درصد رشد داشته است.
در ماه‏هاي فروردين و ارديبهشت امسال بانك صنعت و معدن مبلغ هفت هزار و ٧٠٠ ميليارد ريال تسهيلات به طرح‏هاي صنعتي كشور پرداخته است كه اين رقم در مقايسه با چهار هزار و ٤٠٠ ميليارد ريال تسهيلات اعطايي در دو ماه نخست سال ٩٤ حدود 7.1 برابر افزايش داشته است.
بر اساس اين گزارش، با توجه به شرايط ايجادشده در دوران پسا تحريم و با توجه به سياست‏هاي دولت در حمايت از بخش‏هاي توليدي، به‏ويژه صنايع كوچك و متوسط در سال ٩٥، ميزان حمايت از بخش صنعت كشور افزايش بيشتري خواهد يافت.
اقتصام**2022**1429

سرخط اخبار اقتصاد