۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82107288
T T
۰ نفر
همكاری ایران با شركت های دانش‌بنیان خارجی با هدف حضور در بازارهای جهانی

تهران- ایرنا- مدیر بازرگانی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مشاركت با شركت های دانش‌بنیان خارجی با هدف برون‌زایی و حضور در بازارهای جهانی دنبال می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت نفت، «علی زیار» با یادآوری مذاكره های شركت های خارجی برای مشاركت در ساخت پروژه ها، گفت: اولویت مدیریت بازرگانی این است كه شركت های خارجی بویژه شركت های دانش بنیان برای انتقال فناوری و مشاركت در تولید با سازندگان داخلی مشاركت كنند.
وی، با بیان اینكه این اقدام با هدف تولید اقلام راهبردی صنعت پالایش، انتقال و توزیع در داخل كشور است، افزود: این اقدام ها همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی و تقویت توان داخل برای برون‌زایی و حضور در بازارهای منطقه انجام می شود.
زیار به توانمندی تولیدكنندگان در زمینه مكانیك، كالا و مواد شیمیایی، كاتالیست ها و برق و ابزار دقیق اشاره و اعلام كرد: در بخش‌های مختلف، توانمندی های گوناگونی وجود دارد؛ در حوزه مكانیك در اقلام ثابت پالایشگاهی توانایی بهتری داریم؛ در زمینه كالا و مواد شیمیایی و كاتالیست ها شرایط خوبی برای صادرات داریم؛ همچنین در تجهیزات برق و ابزار دقیق با درصدهای متفاوت شرایط مناسبی در داخل ایجاد شده است.
وی یادآورشد: وزارت نفت ١٠ قلم كالا را در فهرست اقلام راهبردی قرار داد كه از این تعداد براساس نظر كمیته تخصصی ماشین‌آلات دوار، توربین و كمپرسور مربوط به شركت پالایش و پخش می شود.
مدیر بازرگانی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: شركت پالایش و پخش ١٦ قلم كالای دیگر را جزو اقلام راهبردی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع تعریف كرد كه به تفكیك مكانیك، تجهیزات ثابت و دوار تقسیم‌بندی شده است.
وی با بیان اینكه استفاده از توانمندی های داخل به صنعت نفت محدود شده است، گفت: با توجه به توان ساخت داخل، به دنبال ارائه این توانمندی ها به بازارهای جهانی و ارزآوری و تقویت بخش خصوصی هستیم.
اقتصام ** 3065 ** 2023
۰ نفر