۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82099470
T T
۰ نفر
نشست ناتو و اتحادیه اروپا درصدر گفت وگوهای موگرینی با مقامات شرق اروپا

تهران-ایرنا-'فدریكا موگرینی'رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با مقامات ارشد اسلوواكی و لهستان، درباره آماده شدن اسلوواكی برای به عهده گرفتن ریاست شورای اتحادیه اروپا در ماه آینده و تدارك نشست آتی سازمان پیمان آتلانتیك شمالی در ورشو و راهبرد جهانی اتحادیه اروپا گفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، موگرینی پس از دیدار با رئیس جمهوری لهستان به خبرنگاران گفت: چند روز پیش با دبیر كل ناتو كه به تازگی به منظور تهیه تداراك نشست همكاری این ائتلاف نظامی و اتحادیه اروپا به ورشو سفر كرد، دیدار و گفت وگو كردم. با توجه به همكاری اتحادیه اروپا با ناتو در بسیاری از زمینه ها، به ویژه در رابطه با تهدیدها، همكاری برای مقابله با تهدیدها در دریای اژه و نیز تهدیدهای سایبری، كار در زمینه صدور بیانیه مشترك خوب پیش می رود.
موگرینی همچنین از گفت وگو درباره بحران در كشورهای مختلف قاره اروپا، از جمله اوكراین، نقش اتحادیه اروپا در این زمینه، همكاری قوی لهستان برای حل برخی از آنها گفت و افزود، درباره جدیدترین طرح روند صلح خاورمیانه، سوریه و لیبی نیز با وزیر خارجه لهستان گفت وگو به عمل آمد.
وی از همكاری لهستان با سیاست خارجی اتحادیه اروپا و روابطش با كشورهای شرق اروپا تقدیر كرد.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در براتسیلاوا نیز با وزیر خارجه اسلوواكی دیدار و با وی درباره مهم ترین مسایل سیاست خارجی اتحادیه اروپا تبادل نظر شد.
وی با اشاره به اینكه اسلوواكی ماه آینده میلادی ریاست شورای اتحادیه اروپا را به عهده خواهد گرفت، گفت، می دانم كه اسلوواكی می تواند ارزش همكاری با هم و با یكدیگر بودن را به همه اعضای اتحادیه اروپا نشان دهد.
موگرینی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اسلوواكی و لهستان سفر كرده بود .
شبس** 1088 **1488 **1599
۰ نفر