۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۷
کد خبر: 82096544
T T
۰ نفر
ساوه به سالن تخصصي و استاندارد تئاتر و سينما نياز دارد

ساوه - ايرنا - گارگردان ساوجي برگزيده جشنواره فيلم فجر گفت: اين شهرستان به سالن استاندارد و تخصصي سينما و تئاتر نياز دارد تا علاقه مندان فرهنگ و هنر ساوه بتوانند در فضاي مناسب فعاليت هنري كنند.

سعيد روستايي كارگردان فيلم ابد و يك روز ، عصر سه شنبه در حاشيه نمايش اين فيلم در ساوه افزود: زبان فرهنگ و هنر اين سرزمين با توليدات فاخر سينما و تئاتر با بدنه جامعه سخن مي گويد بنابراين توجه هدفمند به نيازهاي زير ساختي هنري و فرهنگي در ساوه امري ضروريست.
وي ادامه داد: شهرستان ساوه در سه دهه اخير از نعمت سينما محروم بوده است و مي طلبد در وهله نخست دلسوزان فرهنگي اين شهر دست هنرمندان تئاتر و سينما را به گرمي بفشارند.
كارگردان فيلم ابد و يك روز كه دريافت 9 سيمرغ بلورين جشنواره فجر را در كارنامه دارد، افزود: افتخار مي كنم كه ساوجي هستم و در آينده نزديك فيلمي سينمايي با مختصات شهر ساوه به روي پرده خواهم برد و از هنرمندان مهجور و محبوب خطه ساوه استفاده مي كنم.
روستايي ادامه داد: حوزه تئاتر نيز در ساوه مهجور و مظلوم مانده و اميد است روزي شاهد بازگشايي و يا ساخت سالن اختصاصي تئاتر براي هنرمندان فهيم ساوجي باشيم.
روستايي خطاب به مسئولان شوراي اسلامي شهر، شهرداري و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه گفت:مديريت شهري رسالت مهمي در عرصه فرهنگي و اجتماعي دارد و اميد مي رود با سرعت عمل بيشتري در زمينه رفع چالش هاي هنري و فضاي مناسب براي تئاتر و سينماي اين شهرستان دنبال شود.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه در اين برنامه در سخناني گفت: سينماي نوپاي ساوه در بدو كار با اقبال شهروندان فهيم ساوجي همراه شده است.
حسين محمودي فر بيان كرد: رفع مشكلات و نارسايي هنرمندان ساوه در وهله نخست وظيفه هر مسئول خادم است و به زودي در نشستي صميمي مشكلات و نارسايي هاي هنرمندان بررسي مي شود.
وي ادامه داد: هنر به عنوان يكي از مولفه هاي تثبيت فرهنگي جامعه نيازمند باروري بيشتر و حمايت از هنرمندان است.
در ادامه اين نشست تماشاگران ساوجي پس از نمايش فيلم ابد و يك روز در نشست پرسش و پاسخ با كارگردان جوان اين فيلم شركت كردند.
3075/6013/

سرخط اخبار استان‌ها