۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82095438
T T
۰ نفر
اعطاي مجوز بهره برداري مركز تجاري ايران در آستراخان به اتاق بازرگاني گيلان

رشت - ايرنا - با حضور مشاور رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران و نيز مديركل دفتر امور نمايندگي هاي اين سازمان و رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان، مجوز بهره برداري از مركز تجاري ايران در آستراخان روسيه به اتاق بازرگاني استان اعطاء شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به ايرنا ، مديركل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه تجارت ايران در آيين اعطاء مجوز بهره برداري از مركز تجاري ايران در آستراخان روسيه گفت: ايجاد مراكز تجاري در كشورهاي هدف صادراتي، همواره جزو برنامه ها و اهداف دولت بوده است.
رضا عباسقلي استفاده از پتانسيل هاي بخش خصوصي و تلاش در توانمندتر سازي اين بخش را زمينه ساز افزايش تجارت خارجي عنوان كرد و افزود: همكاري اتاق بازرگاني به عنوان تشكلي قوي در حوزه بازرگاني و تجارت در قالب مراكز تجاري خارجي يكي از بهترين راهكارها در اين زمينه است.
وي انجام مشاوره هاي بازرگاني براي تاجران ايراني جهت ورود به بازار روسيه، هدايت و راهبري در نحوه حضور بخش خصوصي در بازارهاي خارجي، نقش آفريني در حوزه هاي مختلف بازاريابي و انجام تحقيقات بازار، انجام فعاليت هاي مرتبط با اخذ ويزا براي تجار، ساماندهي حضور ايرانيان در بازار روسيه و ساماندهي اعزام و پذيرش هيأت هاي تجاري را از جمله وظايف اين مركز تجاري عنوان كرد.
وي تصريح كرد: اين مركز، ششمين مركز تجاري ايران در خارج از كشور است كه كار خود را به طور رسمي آغاز كرده و اميد است با تلاش در راستاي حفظ سهم صادراتي قبلي، زمينه هاي افزايش سهم صادرات غيرنفتي ايران را نيز ايجاد كند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گيلان نيز در اين جلسه با اشاره به ايجاد فضاي جديد در روابط تجاري ايران و روسيه تصريح كرد: ايجاد مركز تجاري ايران در روسيه، پايه گذار تحول جديدي در روابط تجاري ايران خواهد بود.
علي منتظري خاطر نشان كرد: استقرار مركز تجاري در كشور هدف صادراتي، تثبيت كننده تعامل تجاري با ساير كشورهاست و بايد از اين موقعيت جديد براي افزايش سهم صادرات و درآمدهاي غيرنفتي از ايران بيشترين بهره را ببريم.
وي وجود تعامل سازنده و نگرش مثبت استاندار گيلان در توسعه تجارت هاي خارجي را نيز موقعيتي مناسب براي استان برشمرد و تصريح كرد: با همكاري استاندار گيلان در توسعه بخش خصوصي، بخش دولتي تنها راهبري و هدايت مراودات خارجي را عهده داري مي كند و با ايجاد شرايط مناسب ، زمينه تجارت خارجي را براي بخش خصوص فراهم مي كند.
منتظري بر وجود تنوع در سهم صادراتي كالاهاي ايراني تأكيد كرد و افزود: علاوه بر افزايش سهم صادرات محصولات كشاورزي، افزايش سهم محصولات صنعتي با ارزش افزوده بالا مورد نظر است.
وي ابراز اميدواري كرد كه با آغاز به كار مركز تجاري ايران در آستراخان روسيه و همكاري و همياري بخش هاي دولتي و خصوصي، شاهد جهش صادرات محصولات ايراني به كشور روسيه باشيم.
رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي استان گيلان نيز با اشاره به تلاش در راستاي تهيه و خريداري ساختماني در استان آستراخان روسيه گفت: اين مركز تخصصي، در منطقه كيروفسكي در نزديكي مركز آستراخان قرار دارد.
هادي تيزهوش تابان با اشاره به توانمندي كشور در توليدات متنوع محصولات صادراتي و سطح بين‌المللي پتانسيل‌ها و توانمندي‌ها تصريح كرد: اين مركز ايجاد شرايط مناسب براي تجارت خارجي را عهده دار است و ايجاد شرايط نمايشگاهي براي محصولات ايراني و جذب بازار روسيه جزو برنامه هاي ما در اين مركز است.
وي بر جلوگيري از موازي كاري در توسعه روابط تجاري تاكيد و اضافه كرد: با صدور مجوز بهره برداري از مركز تجاري ايران در آستراخان روسيه، زمينه فعاليت هاي متمركز تجاري در اين كشور به خوبي فراهم شده است.
در پايان اين جلسه مديركل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه تجارت ايران، مجوز بهره برداري از مركز تجاري ايران در آستراخان روسيه را به رئيس اتاق بازرگاني گيلان اعطاء كرد.
سراي تجاري ايرانيان در آستراخان روسيه با محوريت اتاق بازرگاني گيلان به منظور ورود به بازار جهاني راه اندازي شده است.
اين سراي تجاري شامل ساختماني دو طبقه در مركز شهر آستراخان در زميني به مساحت يك هزار و 500 مترمربع و مراحل بازسازي آن با الگوي معماري ايراني آغاز شده است.
اين ساختمان به عنوان مركز نمايشگاهي دائمي و محل استقرار شركت هاي مهم توليدي و تجاري گيلان و ديگر استان ها محسوب خواهد شد.
7296/2007
۰ نفر