۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶
کد خبر: 82093181
T T
۰ نفر
برگزاری رزمایش اطفای حریق با مشاركت پنج استان در فارس

شیراز- ایرنا- رزمایش اطفای حریق با مشاركت نمایندگان دستگاههای امداد رسان استان های كرمان، بوشهر، یزد، فارس و كهگیلویه و بویراحمد روز یكشنبه در منطقه بیضا از توابع شهرستان سپیدان استان فارس برگزار شد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس درحاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یكی از عوامل مهم تهدید كننده تنوع زیستی و تخریب زیستگاه های طبیعی، آتش سوزی در مناطق است به همین سبب این مانور با هدف آماده سازی نیروهای اجرایی حفاظت محیط زیست برای خاموش كردن آتش در مناطق تحت حفاظت این نهاد برگزار شده است.
حمزه ولوی افزود: ایجاد هماهنگی و همكاری بین دستگاههای اجرایی و استفاده از امكانات و ظرفیت های استان های یاد شده، همچنین جلب مشاركت جوامع محلی و بهره گرفتن از قابلیت های تشكل های مردم نهاد از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.
مدیر كل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در این مانور از تجهیزاتی مانند مخزن حمل مایعات (فلاكسی بگ)، خودروهای مجهز به دستگاه اطفای حریق (روت فایر)، تراكتور مجهز به مخزن و پمپ آب پاش و كوله پشتی های آبپاش، خودروهای مجهز آتش نشانی، بالگرد و یك فروند هواپیمای فوق سبك، آتش كوب و برخی تجهیزات دیگر استفاده شد.
ولوی اظهار داشت: حفاظت از پنج منطقه مستعد آتش سوزی استان فارس كه شامل ارژن شیراز، تالاب پریشان كازرون، ماله گاله در شرق منطقه حفاظت شده ارژن، میانجنگل فسا، بختگان نی ریز ،و پارك ملی بمو در 10 كیلومتری شمال شهر شیراز، هر كدام به یك گروه از ماموران یگان حفاظت محیط زیست سپرده شده است.
وی افزود: با اطلاع رسانی سریع و به موقع، هر گروه در هنگام آتش سوزی در مكان های یاد شده حاضر و اقدام به خاموش كردن آتش می كنند و در صورت گستردگی دامنه آتش و مشكل بودن مهار آن از سازمان ها و دستگاه های دیگر درخواست كمك و همكاری می كنند.
ولوی، تجهیزات و امكانات موجود حوزه آتش نشانی اداره كل حفاظت محیط زیست فارس را ناكافی دانست و گفت: با توجه به كمبودهای این اداره كل دراین زمینه، همكاری سایر دستگاه ها در مواقع آتش سوزی در مناطق زیر پوشش محیط زیست ضروری است.
در این رزمایش كه 2 ساعت به طول انجامید، آتش فرضی مهار و منطقه آسیب دیده فرضی پاكسازی شد.
نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست كشور، مدیران كل و اكیپ های اجرایی اداره های كل محیط زیست استانهای یاد شده، معاون عمرانی استانداری فارس و مدیر كل دفتر مدیریت بحران این استانداری در زمان برگزاری این رزمایش حضور داشتند.
این رزمانیش با همكاری بسیج، آتش نشانی، هلال احمر و یگان منابع طبیعی فارس بر پا شد.
شهرستان سپیدان به مركزیت اردكان در فاصله 100 كیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
6113/6118 /1596
۰ نفر