۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82090267
T T
۰ نفر
امام جمعه سيرجان: اقتصاد مقاومتي بهترين راه مبارزه با تحريم هاست

كرمان - ايرنا - امام جمعه سيرجان بهترين راه مقابله با تحريم ها را اقتصاد مقاومتي و راه مناسب مقابله با تهاجم فرهنگي را گسترش ابعاد كار فرهنگي در مسير ارزش ها و اصول اسلام عنوان كرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمود حسيني در خطبه هاي نماز جمعه سيرجان افزود: دشمنان پس از ناتواني در رويارويي نظامي در هشت سال دفاع مقدس به توطئه و ناامن كردن منطقه و پرورش و تاسيس تروريست همت گماشتند كه البته بازهم شكست خوردند.
وي بيان كرد: ملت ما همواره بايد با وحدت و همبستگي در برابر تهاجم فرهنگي و اقتصادي دشمنان پيروز شوند.
امام جمعه سيرجان گفت: امروز مي بينيم هيچ اعتمادي به آمريكا نيست همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي اين مطلب را اعلام فرمودند.
وي افزود: ما خواهان ارتباط با همه دنيا هستيم اما اگر اين ارتباط به معناي تسلط دشمن بر ما باشد اسلام اين اجازه را به ما نمي دهد و وجدان ملت ايران هم اين را نمي پذيرد.
وي گفت: ما درصدد قطع ارتباط با دنيا نيستيم ولي در اين ارتباط هدف ما حفظ عزت، كرامت و اقتدار ملت ايران و نظام اسلامي است.
حجت الاسلام حسيني ادامه داد: طرح دشمن در حقوق بشر، مسائل هسته اي و اقتدار موشكي بهانه اي است كه ملت ايران دست ها را بالا بگيرد و تسليم دشمن شود كه اين براي ما قابل پذيرش نيست.
وي پيشرفت ها و پيروزي هاي به دست آمده در عراق و سوريه را قابل تقدير دانست و افزود: اميدواريم ملت هاي عراق و سوريه و ارتش اين دو كشور با دشمنان تا پيروزي نهايي مقابله كنند.
وي گفت: براي ما روشن بوده و هست كه دخالت آمريكا و اروپا در منطقه نمي گذارد مردم آرامش و امنيت داشته باشند.
امام جمعه سيرجان با بيان اينكه دخالت مستقيم آمريكا و اروپا در فعاليت هاي تروريستي در روزهاي اخير با دستگير شدن افسران آمريكايي و فرانسوي در استان حلب توسط حزب الله لبنان براي جهانيان روشن شد افزود: اميد است سران غرب و آمريكا دست از اين همه ظلم، ستم و كشتار مردم بردارند تا تروريست هم كه در حال زوال هست نتواند دوباره رشد كند.
وي در ادامه سخنان خود به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه امام حسين (ع) اشاره كرد و گفت: جهاد اصغر جنگ با دشمن، جهاد اكبر مبارزه با نفس و جهاد كبير تبعيت از مجموعه آيات و روايات اسلام و قران و ائمه است لذا تلاش دشمن بر اين است كه با او بيعت كنيم و تسليم شويم كه در جهاد كبير با تبعيت از اسلام بايد با دشمن مقابله كرد.
حجت الاسلام حسيني افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي، ملتي كه تمام امكانات را به ميدان آورد و به خدا هم توكل كند پيروز است و در اين منطق انسان با اراده قوي هرگز مرعوب دشمن نمي شود و مي تواند دنياي تحت سلطه را آزاد كند.
وي همچنين از حضور گسترده مردم در آيين جشن هاي نيمه شعبان قدرداني كرد و گفت: بايد از نيروي انتظامي، بسيج، سربازان گمنام امام زمان (عج) و ستاد مهدويت كه در برپايي جشن ها تلاش كردند، تقدير كرد.
7435/3029

سرخط اخبار استان‌ها