۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82089109
T T
۰ نفر
هیات امنای دانشگاه های علوم پزشكی كشورتخصصی تر می شوند

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از حضور افراد متخصص غیر پزشك بویژه در زمینه اموراقتصادی و حقوقی در هیات امنای دانشگاه های علوم پزشكی كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا ، طاهر موهبتی پنجشنبه درنشست مشترك شورای هماهنگی منطقه 2 دانشگاه های علوم پزشكی كشور در اردبیل افزود: تخصصی كردن اعضای هیات های امنای دانشگاه ها از رویكرد های این وزارتخانه است و حضور چهره های اقتصادی و حقوقی در تركیب آنها به ارتقا خدمات منجر می شود.
وی افزود: در حوزه هیات امنای دانشگاه ها به نگاه جدید نیاز داریم و امكان مدیریت دانشگاه ها بدون توجه به مسائل مالی امكان پذیر نیست.
وی اظهار كرد: نبود برنامه عملیاتی، چالش جدی نظام برنامه ریزی است؛ چشم اندازها و هدف ها را به خوبی ترسیم می كنیم اما چون برنامه عملیاتی مدون شكل نمی گیرد در نهایت با مشكل مواجه می شویم.
موهبتی بیان كرد: سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان یكی از اسناد بالادستی در وزارتخانه مورد توجه قرار گرفته و با تدوین برش سالیانه و ابلاغ آن به استان ها، كارگروه های لازم تشكیل شده است و تحقق سیاست های آن با جدیت پیگیری می شود.
او ادامه داد: 70 درصد برنامه های استراتژیك در ایران و بسیاری از كشورهای دیگر به علت زمانبر بودن، مقاومت نسبت به تغییر رفتار، هزینه ها، فقدان برنامه عملیاتی، هدفمند نبودن اعتبارات و فقدان ارتباط معنا دار بین برنامه و بودجه به شكست منتهی می شود.
معاون برنامه ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: اگر برنامه ریزی در الویت كارها نباشد در ارایه خدمات به مردم دچار مشكل خواهیم شد و از روسای دانشگاه ها انتظار می رود كه به برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم های مدیریتی دقیق الویت بدهند.
موهبتی پایش بازخوردها و تاثیر عملیاتی شدن برنامه های را ضروری دانست و بر عمل به آن در هر سه ماه از سوی هیات امنا تاكید كرد.
وی همچنین روسای دانشگاه ها و اعضای هیات امنا را به ساده سازی امور، ساده گویی و ترویج گفتمان قابل فهم با مردم در ارایه خدمات دولتی توصیه كرد.
نشست مشترك شورای هماهنگی منطقه 2 دانشگاه های علوم پزشكی و جلسه پایش برنامه عملیاتی آنها در دانشگاه علوم پزشكی اردبیل برگزار شد.
7124/6016
۰ نفر