۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82088006
T T
۰ نفر
سه گردشگر اسپانیایی گم شده در كلوت ‎های شهداد نجات یافتند

كرمان - ایرنا - سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان كرمان با اشاره گم شدن سه گردشگر اسپانیایی از ساعت 19 شب گذشته در كلوت های شهداد گفت: امدادگران پس از چهار ساعت جست ‎و جو، موفق به یافتن و نجات این گردشگران شدند.

محمد حیدری‌ پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته دو تیم گردشگری كشور اسپانیا در منطقه كویری كلوت های شهداد در حال گردش بودند كه یكی از این تیم ها شامل سه گردشگر به دلیل واژگونی خودرو از تیم دیگر جا می ماند.
وی اظهار كرد: گردشگران اسپانیایی گم شده در كلوت های شهداد به دلیل وارد نبودن به كاركرد جی. پی . اس موفق به اعلام موقعیت خود به تیم امداد و نجات نشدند.
وی گفت: تیم امداد و نجات هلال احمر استان كرمان پس از چهار ساعت جست ‌و جو در عمق 38 كیلومتری كویر موفق به نجات این سه گردشگر اسپانیایی شد.
وی تصریح كرد: پس از تماس تلفنی از مركز كنترل عملیات سازمان امداد و نجات با جمعیت هلال احمر استان كرمان در زمینه گم شدن این سه گردشگر، بلافاصله عملیات جست ‌و جو و نجات با اعزام سه تیم عملیاتی و 9 امدادگر در كلوت‌ های شهداد آغاز شد.
وی همچنین با اشاره به واژگونی خودرو این گروه گردشگر اسپانیایی در كلوت ها افزود: مصدومان این حادثه در عمق 38 كیلومتری كلوت ‌های شهداد پیدا و پس از ارائه خدمات امدادی، یك نفر از آنها به مركز درمانی منتقل شد.
وی از وضعیت مناسب آسیب‌ دیدگان این حادثه خبر داد و خاطرنشان كرد: گردشگران اسپانیایی حادثه ‌دیده در كلوت های شهداد در مهمانسرای جمعیت هلال احمر استان كرمان اسكان داده شدند و عصر امروز چهارشنبه پنجم خرداد به كشورشان باز خواهند گشت.
كلوت ‌های شهداد با فاصله 100 كیلومتری از شهر كرمان و 40 كیلومتری از شهر شهداد منطقه‌ ای كویری محسوب می‌ شوند.
این منطقه در بین زمین شناسان به یكی از قطب ‌های گرمایی زمین معروف است.
بخش شهداد تا كرمان 95 كیلومتر فاصله دارد.
7429/3029