۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82084853
T T
۰ نفر

«پهپاد سیراف » در رزمایش بیت المقدس 28 رونمایی شد

۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82084853
«پهپاد سیراف » در رزمایش بیت المقدس 28 رونمایی شد

اصفهان- ایرنا- « پهپاد اوتو پایلت سیراف» روز دوشنبه در مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 در منطقه عملیاتی نصرآباد اصفهان رونمایی شد.

پهپاد سیراف توانایی تصویربرداری و ارسال آنلاین تصاویر به پست فرماندهی را دارد و توسط متخصصان دانشكده پدافند مركز آموزش توپخانه نزاجا ساخته شده است.
این هواپیمای بدون سرنشین دارای 100 كیلومتر برد است.
به گزارش ایرنا ، در ادامه این رزمایش راكت اندازهای 105 میلی‌متری اهداف دشمن فرضی را مورد اصابت قرار دادند.
بالگردهای كبرا هوانیروز با شلیك راكت و موشك‌های تاو، نیز ستون زرهی و مناطق تحت نفوذ دشمن فرضی را مورد اصابت قرار دادند.
بالگردهای تهاجمی هوانیروز با اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، ضمن پشتیبانی از نیروهای زمینی، بستر لازم را جهت پیشروی نیروهای پیاده و مكانیزه خودی فراهم كردند.
بعد از اجرای عملیات بالگردی هوانیروز، واحد توپخانه نیروی زمینی نیز مناطق هدف را با راكت‌های 106 مورد هدف قرار داد، و پس از انجام عملیات هوانیروز و اجرای آتش توپخانه، تانك‌های تیام، ذوالفقار و نفربر تانك فلاق از مناطق گلوگاهی به سمت مواضع دشمن پیشروی كردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش بیت المقدس 28 در جمع خبرنگاران گفت: تانك های ذوالفقار و تیام و نفربر فلاق در رزمایش بیت المقدس 28شركت دارند.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان افزود: علاوه بر این سلاح ها، اسلحه باهر و شاهر ایفای نقش می كنند تا به عنوان پدافند سطحی نقش خود را انجام دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینكه این سلاح ها توانستند قابلیت های خود را در حوزه دفاع سطح نشان دهند، اظهار كرد: ادوات متناسب با سامانه های دفاعی بهینه سازی شده است تا بتوانند در نبردهای آینده كارآیی لازم را داشته باشند و موشك های ضد زرهی كه علیه این اهداف به كار گرفته می شوند منحرف كنند.
مرحله سوم رزمایش بیت المقدس 28 نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه درمنطقه عمومی نصرآباد اصفهان با حضور یگان های پیاده، مكانیزه، زرهی، توپخانه، تیپ 65 نیروی مخصوص، یگان های واكنش سریع، هوانیروز و با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش آغاز شد.
مرحله اول و دوم این رزمایش روز یكشنبه دوم خرداد در كویر مرنجاب كاشان برگزار شد.
/ 6022 / 7150
۰ نفر