۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82084639
T T
۰ نفر

مرحله سوم رزمایش بیت المقدس 28 آغاز شد

۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82084639
مرحله سوم رزمایش بیت المقدس 28 آغاز شد

اصفهان- ایرنا- مرحله سوم رزمایش بیت المقدس 28 در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان با رمز «یا صاحب‌ الزمان» و با حمله هوایی نیروهای مهاجم از صبح دوشنبه آغاز شد.

مرحله سوم رزمایش بیت المقدس 28 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با حضور یگان های پیاده، مكانیزه، زرهی، توپخانه، تیپ 65 نیروی مخصوص، یگان های واكنش سریع، هوانیروز و با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش آغاز شد.
به گزارش ایرنا از منقطه عملیاتی نصرآباد اصفهان این مرحله از رزمایش با تك هوایی دشمن فرضی آغاز و پس از آن یگان های زرهی و مكانیزه با پشتیبانی آتش بالگرد های هوانیروز و توپخانه وارد منطقه عملیاتی شدند .
بعد از عملیات هلی برن توسط دشمن فرضی ، یگان های زرهی، مكانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی برن را به منظور پاكسازی منطقه شروع كردند.
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در این رزمایش گفت: در عملیاتی ویژه در رزمایش بیت‌المقدس 28، پهپادهای نزاجا در عرصه جنگ الكترونیك بكارگیری می‌شوند.
امیر سرتیپ دوم سید علی محرابی اظهار كرد: مرحله سوم «رزمایش بیت‌المقدس 28» عملیات تركیبی پدافند در سطح یك اجرا می‌شود.
وی افزود: عملیات پدافند در سطح یك عملیات بسیار حساس با پیچیدگی‌های خاص خود است كه در آن باید همه رسته‌های نیروی زمینی اعم از زرهی، بالگردی، پیاده، جنگال، مخابرات، و پهپادی به‌ طور هماهنگ با یكدیگر تركیب شوند، و فرماندهی و كنترل هوشمندانه‌ای را در برابر نیروهای مهاجم اجرا كنند.
معاون عملیات نزاجا با اشاره به نقش یگان پهپادی در این رزمایش گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی و رزمی استفاده می‌شود.
امیر محرابی به ارتقا پهپادهای نزاجا و نصب تجهیزات جدید بر روی آن‌ها اشاره و تصریح كرد: كار ویژه‌ای كه در این رزمایش توسط یگان پهپادی انجام می‌شود، این است كه در حوزه جنگال و جَمِر كردن منطقه از آن‌ها استفاده می‌شود.
وی افزود: یگان پهپادی بخشی از عملیات روانی را نیز در این رزمایش به عهده دارد.
امیر محرابی با اشاره به حضور بالگردهای نزاجا در رزمایش گفت: در مرحله سوم رزمایش، بالگردهای هوانیروز جهت پشتیبانی از نیروهای سطحی هم در بخش آفند و هم در بخش پدافند اجرای عملیات می‌كنند.
مرحله اول و دوم رزمایش نیروی زمینی ارتش با عنوان بیت‌المقدس 28 روز یكشنبه دوم خرداد در كویر مرنجاب كاشان برگزار شد.
مرحله سوم این رزمایش نیز روز دوشنبه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.
7150/ 6022 /1484
۰ نفر