۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۶
کد خبر: 82081596
T T
۰ نفر
پولادگر: تكواندو یكی از مدال آورترین رشته ها است/ برزیل در ایران اردو می زند

شهركرد-ایرنا- رئیس فدراسیون تكواندو جمهوری اسلامی ایران، رشته ورزشی تكواندو را یكی از چهار رشته مدال آور ورزش كشور دانست و گفت:هنوز عده ای از جایگاه تكواندو ایران در سطح جهان بی خبر هستند.

به گزارش ایرنا، سید محمد پولادگر، پنجشنبه شب در نشست مجمع سالانه هیات تكواندو چهارمحال و بختیاری یادآور شد: جایگاه تكواندو ایران در جهان آنقدر بالاست كه برزیل به عنوان میزبان المپیك 2016 ریو برای برپایی اردوی تكواندو به ایران سفر كرده است.
به گفته وی، اردوی تیم ملی تكواندو برزیل، به مدت سه روز نیز در اصفهان برگزار می شود چرا كه همه شرایط لازم برای برپایی اردوهای خارجی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و این بیانگر جایگاه تكواندو ایران در سطح جهانی است.
رئیس فدراسیون تكواندو گفت:ورزش تكواندو در مسابقات المپیك ریو 2016 برزیل چهار سهمیه بدست آورد و این نشان می دهد جایگاه این رشته ورزشی در ایران كجاست و باید به این رشته ورزشی نسبت به سایر ورزش هایی كه در المپیك حضور ندارند و حتی مسابقات جهانی یا بین المللی ندارند ،متفاوت باشد.
وی گفت:برخی از رشته های ورزشی فقط مسابقات لیگی دارند،در حالی كه رشته تكواندو علاوه بر مسابقات لیگ، مسابقات قهرمانی كشور در همه رده های سنی نیز برگزار می كند و بیشتر رشته های ورزشی این مسابقات را ندارند.
پولادگر گفت:براساس ماده 88باید سالن های مازاد ورزشی به بخش خصوصی واگذار شود در حالی كه در برخی از استان سالن های مازاد وجود ندارد اما به بخش خصوصی واگذار می شود و این به رشته ای مانند تكواندو كه المپیكی است ضربه می زند.
به گفته وی ،مردم به رشته تكواندو اعتماد دارند،به همین دلیل با استقبال خانواده ها روبرو شده است و خانواده ها حاضرند فرزندان خود را در دورترین شهرها برای مسابقات بفرستند.
معاون ورزشی اداره كل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:انتظار است فدراسیون تكواندو در تجهیز سالن های ورزشی به این اداره كل كمك كند.
تورج نظیفی افزود: براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان باید درآمد استان از محل اجرای ماده 88 در اجازه سالن های ورزشی به هفت میلیارد و 700میلیون برسد و این استان برای واگذاری سالن ها به هیات ها در محدودیت است.
به گزارش ایرنا،در این نشست محسن عبداللهی دهكردی ،رئیس هیات تكواندو چهارمحال و بختیاری گزارش یكساله این هیات را ارائه كرد كه به تصویب مجمع به ریاست رئیس فدراسیون رسید.
2097 ** شبد ** 1095
۰ نفر