۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82080305
T T
۰ نفر
ایران عضو فدراسیون جهانی پوشاك شد

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون جهانی پوشاك از پیوستن ایران به جمع 60 كشور عضو فدراسیون جهانی پوشاك خبر داد و گفت: فدراسیون جهانی به ایران برای ورود به بازارهای صادراتی پوشاك كمك می كند؛ این بازار سالیانه 500 میلیارد دلار گردش مالی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «راهول مهرتا» امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در مورد مزیت های پیوستن به فدراسیون جهانی پوشاك گفت: در اجلاس‌های سالیانه، برندها و شركت های معتبر، راهكارها و تجربه های خود را در اختیار سایر شركت ها قرار می دهند و اعضا می توانند از تجربیات یكدیگر بهره مند شوند.
وی ادامه داد: چین، بنگلادش و هند سه كشور تولیدكننده لباس به ویژه لباس‌های سنتی متداول و حتی لباس‌های اسلامی هستند كه محصولات خود را به كشورهایی همچون عربستان صادر می‌كنند.
رئیس فدراسیون جهانی پوشاك در پاسخ به اینكه این فدراسیون چه برنامه‌ای برای طراحی لباس‌های اسلامی به ویژه برای مسلمانان دارد، گفت: مشخص است كه همه شركت‌های دنیا برای درآمد زایی كار می‌كنند و این مشتری است كه براساس تقاضا بازار را تعیین می‌كند؛ در نتیجه كشورهایی همچون هند و پاكستان كه تا حدی جمعیت مسلمان دارند، در این زمینه فعالیت می‌كنند كه ایران نیز می‌تواند از این پس عضوی از آنها باشد.
«ابوالقاسم شیرازی» رئیس اتحادیه پوشاك ایران نیز در این نشست گفت: از دو سال گذشته تلاش‌های خود را برای ورود به اتحادیه جهانی پوشاك آغاز كردیم و به دنبال آنیم كه برندهای معتبر اروپایی را به ایران آورده و با همكاری مشترك محصولات را تولید و صادر كنیم.
وی به مزیت این طرح اشاره كرد و گفت: با اجرای این برنامه، فرصت های شغلی زیادی مهیا می شود و علاوه بر آن، صادرات نیز افزایش خواهد یافت.
شیرازی از رایزنی با شركت‌های مطرح ایتالیا و فرانسه برای مشاركت در تولید پوشاك و ایجاد برند معتبر در ایران اشاره كرد و گفت: این شركت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری خواهند كرد، تا تولیدات علاوه بر تامین نیاز داخل روانه بازارهای صادراتی شود.
وی اضافه كرد: به روز شدن اطلاعات تولیدكنندگان پوشاك ایرانی از آخرین مد و تكنولوژی‌های دنیا در حوزه پوشاك، شركت در نمایشگاه‌های خارجی و برند‌سازی از مزایای عضوت در فدراسیون جهانی پوشاك است.
به گزارش ایرنا، سالیانه 14.5 میلیارد دلار پوشاك در ایران خریداری می شود كه 60 درصد آن تولید داخل است؛ 40 درصد پوشاك موجود در بازار ایران وارداتی است كه بیش از 90 درصد آن بصورت قاچاق وارد می شود.

** تامین یك میلیارد ریال اعتبار خریدار از صندوق توسعه برای صادرات كالا
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران نیز امروز در نشست مشترك با رئیسان اتحادیه جهانی پوشاك و اتحادیه پوشاك تهران گفت: مقرر شد صندوق توسعه ملی بیش از یك میلیارد ریال به عنوان اعتبار خریدار برای صادرات كالا به دیگر كشورها پرداخت كند.
محمدرضا مس فروش افزود: با تامین منابع مالی برای توسعه صادرات كالاهای ایرانی به دیگر كشورها، علاوه بر افزایش ارتباطات بین المللی، با تخصیص تسهیلات برای خریداران محصولات ایرانی در خارج از كشور، زمینه توسعه اقتصادی دوجانبه بیشتر می شود.
وی با تشریح وضعیت كشور در پسابرجام افزود: هیات های تجاری مختلفی از كشورهای دنیا به استان تهران آمده اند كه سعی در سرمایه گذاری و ارتباط مشترك با تهران دارند كه امید است این نشست نیز منجر به روابط دوجانبه بیشتردر زمینه پوشاك شود.
مس فروش به بازدید رئیس اتحادیه جهانی پوشاك از بازار تهران و مشاهده ظرفیت های ایران در بخش پوشاك اشاره كرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش شده با ورود ماشین آلات و دانش فنی، توان تولیدی كشور افزایش یابد و در این صنعت شاهد پیشرفت هایی باشیم.
وی افزود: در این زمینه تلاش شده است تا با پذیرش هیات های تجاری و همچنین اعزام هیات تجاری ایران، این ارتباط در سطح وسیعی با دیگر كشورها گسترش یابد.
مس فروش، همچنین با بیان اینكه ایران عضو ناظر سازمان تجارت جهانی(WTO)، است، اضافه كرد: كشور درحال حركت به سوی تنظیم مناسب تعرفه های گمركی كالاست.
رئیس اتحادیه جهانی پوشاك نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی این فدراسیون معرفی تولیدات و محصولات ایران به بازار جهانی است.
«راهول مهرتا» همچنین آمادگی خود را برای همكاری با دیگر فدراسیون هایی كه قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند اعلام كرد و افزود: این فدراسیون می تواند زمینه حضور بیشتر فعالان ایرانی دربخش پوشاك را به هند و بالعكس فراهم و حمایت كند.
رئیس اتحادیه جهانی پوشاك با بیان اینكه در بازدید از بازار تهران تحت تاثیر قابلیت ها، توانایی ها و تولیدات بسیار زیاد اجناس قرارگرفته است، ادامه داد: با توجه به توانایی های موجود درایران، ضروری است از تولیدكنندگان پوشاك برای حضور در بازار های جهانی حمایت شود و با بروز رسانی تكنولوژی، ماشین آلات مدرن و همچنین آشنایی با طراحی های نوین صنعت پوشاك، ایران قابلیت رقابت با بازارهای جهانی را فراهم كند.
اقتصام**9189** 2023
۰ نفر