۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۲۲
کد خبر: 82076084
T T
۰ نفر
یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ نمایش فوتبال ایرانی در آسیا

تهران - ایرنا - ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازی نمایندگان شایسته فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا با هدایت یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی، آزمون سختی در مرحله یك هشتم نهایی این پیكارها دارند.

به گزارش ایرنا، دور رفت از مرحله یك هشتم نهایی نهایی لیگ قهرمانان آسیا از فردا (سه شنبه) آغاز خواهد شد تا 16 تیم راه یافته به این مرحله در دیدارهای دشوار در جست و جوی موفقیت باشند.
لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری در حالی آغاز شد كه نفت تهران با شكست در مرحله پلی اف مقابل الجیش قطر نتوانست به مرحله گروهی راه یابد و سپاهان اصفهان دیگر نماینده فوتبال ایران نیز با عملكردی ضعیف، وداع زودهنگامی با این پیكارها داشت.
با این حال، ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازی تبریز با عملكردی تحسین برانگیز به عنوان تیم های نخست گروه های خود راهی مرحله یك هشتم نهایی شدند تا علاقمندان به فوتبال را همچنان به حضور نمایندگان ایران در مراحل بالایی سطح اول فوتبال قاره پهناور امیدوار كنند.
سه شنبه شب، تراكتورسازی تبریز كه با هدایت مربی كارآزموده خود در اوج آمادگی قرار دارد و در چند هفته پایانی لیگ برتر داخلی نیز به پیروزی های خوبی دست یافته است در ورزشگاه طحنون بن محمد به میهمانی العین امارات می رود.
«امیر قلعه نویی» كه شاگردانش فوتبالی زیبا را به نمایش می گذارند، تجربه گرانبهایی از سال ها حضور در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان دارد و حتی توانست با آبی پوشان پایتخت تا مرحله نیمه نهایی این رویداد بزرگ پیش روی كند.
با این حال تراكتورسازی برابر تیمی قرار می گیرد كه با در اختیار داشتن ستاره هایی چون «عمر عبدالرحمن»، «دیاكیته» و «لی میوونگ جو» و هدایت «وینفرد شفر» آلمانی می تواند برای هر حریفی خطرناك باشد.
قلعه نویی كه تیمش از خطوط دفاعی و میانی قدرتمندی برخوردار است به خوبی می داند با برتری در میانه میدان و از كار انداختن بازیسازی عمر عبدالرحمن كه از بهترین های آسیا تلقی می شود، شانس بالایی برای موفقیت در مقابل این تیم متمول عربی دارد.
همچنین چهارشنبه شب در شهر دبی، شاگردان «یحیی گل محمدی» كه هفته سختی را با شكست در هفته پایانی لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان پدیده لیگ پانزدهم سپری كرده و حواشی زیادی را پشت سرگذاشتند، میهمان النصر امارات هستند.
النصر در مرحله گروهی دوبار به مصاف سپاهان رفت كه ثمره آن یك شكست و یك برد بود و حالا دیگر نماینده اصفهان كه شرایط روحی و تاكتیكی بسیار بهتری نسبت به سپاهان دارد، می تواند با برتری مقابل آبی پوشان دبی به مراحل بالاتر صعود كند.
هرچند ذوب آهن در این دیدار كاوه رضایی مهاجم اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما دیگر مهره های كارآمد این تیم در آمادگی هستند و می توانند نماینده شایسته ایران را به یك موفقیت بزرگ دیگر برسانند.
دو نماینده ایران با توجه به اینكه در بازی رفت میهمان هستند از شانس بالایی برای صعود برخوردارند، چراكه می توانند در دیدار برگشت و در خانه خود با حمایت هزاران هوادار خونگرم به برتری نهایی رسیده و صعود كنند.
فوتبال ایران سالهاست كه در رده باشگاهی به موفقیتی در آسیا دست نیافته و حالا امید می رود تا ذوب آهن و تراكتورسازی بتوانند به این ناكامی بلند مدت پایان دهند.
**برنامه دور رفت از مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بدین شرح است:
سه شنبه 28 اردیبهشت ماه/
الهلال عربستان - لوكوموتیو ازبكستان
النصر امارات - تراكتورسازی تبریز ( ساعت 20 به وقت ایران)
ملبورن ویكتوری استرالیا - چونبوك موتورز كره جنوبی
اف سی توكیو ژاپن - شانگهای چین
چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه/
العین امارات - ذوب آهن اصفهان ( ساعت 20 به وقت ایران)
لخویا قطر - الجیش قطر
اوراوا ژاپن - اف سی سئول كره جنوبی
شاندونگ لیوننگ چین - اف سی سیدنی استرالیا
دیدارهای دور برگشت نیز طی روزهای چهارم و پنجم خردادماه برگزار خواهد شد.
ورزشی**3783** 1701
۰ نفر