۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۵۳
کد خبر: 82074601
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یكشنبه

تهران – ایرنا- تاكید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر رد صلاحیت مسئولان با عملكرد نامناسب ازسوی مردم،تاكید جهانگیری بر توسعه زبان فارسی از سوی دولت، رایزنی سیاسی و امنیتی وزیر اطلاعات ایران با مقامات عراق،دوبرابر شدن ظرفیت تولید و صادرات نفت نسبت به دوران تحریم به گفته زنگنه، برگزاری همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصتها و ظرفیت ها»، دستگیری عنصرمنافق و نقش آفرین در انفجار دفترحزب جمهوری اسلامی، برگزاری مراسم آغاز روزهای فیلم ایران در باكو، اتصال 620 روستای آذربایجان شرقی به شبكه اینترنت پرسرعت و قهرمانی بارسلونا در لالیگا مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته است.

**اخبار داخلی
تهران -رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عملكرد مسؤولین و ساختار نظام را دو مقوله متفاوت دانست و گفت: اگر در مسأله‌ای مسؤول، عملكرد مناسبی ندارد، از طرف مردم كنار گذاشته می‌شود كه این هم با برگزاری انتخابات در ساختار نظام لحاظ شده است.
مشهد- معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت توسعه و ارتقای زبان و ادب فارسی در جهان را از جمله وظایف اصلی خود می داند.
تهران - سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، نوری المالكی رئیس ائتلاف دولت قانون و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه و رئیس ائتلاف ملی این كشور درباره اوضاع سیاسی و امنیتی از جمله راهكارهای مبارزه با تروریسم دیدار و گفتگو كرد.
تهران- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه در تعامل با شركت های بزرگ اقتصادی به دنبال منافع كشور هستیم، گفت: براین اساس آورده مالی و فنی شروط ما برای همكاری با آنهاست.
تهران-قائم مقام وزیر كشور از برگزاری مرتب جلسات شورای اجتماعی كشور به صورت ماهیانه و با حضور وزیر كشور خبر داد و گفت كه این جلسات ازین پس به صورت فصلی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار می شود و مصوبات آن به لحاظ اجرایی ارتقاء پیدا خواهد كرد.
تبریز- خدمات اینترنت پرسرعت در 620 روستای آذربایجان شرقی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.
قم ـ رئیس مركز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با فراهم كردن زمینه های لازم در بخش های مختلف، به دنبال توسعه حداكثری دولت الكترونیك است.
ارومیه - مدیركل دفتر امور آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: 11 دستگاه در ساماندهی كودكان كار و خیابانی مسئولیت دارند ولی هماهنگی لازم در این خصوص وجود ندارد و همه، بهزیستی را مسئول می دانند.
تهران - سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری یكی از عناصر منافقین كه درانفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشته است و همچنین ازشناسایی و دستگیری زن جاعل كه با سوء استفاده از عنوان كارمند بانك مركزی اقدام به كلاهبرداری 270 میلیارد ریالی در ایتالیا كرده بود خبر داد.
گنبدكاووس - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدكاووس باتبریك دویست و هشتاد و سومین سالروز ولادت مختومقلی فراغی شاعر بزرگ تركمن، پیوند اشعار این شاعر با ارزش های اسلامی را از ویژگی های بازر و رمز جاودانگی او دانست.
اصفهان - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ما در برنامه های علمی و فناوری كشور بدنبال زیست بوم فناوری بودیم كه به نمونه عینی آن در جشنواره شیخ بهایی دست یافتیم.
مشهد - دبیر كنگره جریان های تكفیری گفت: امروز با توجه به رشد جریان های سلفی در پیرامون كشور، همگرایی جریان های سیاسی بشدت مورد نیاز است و باید تقویت شود.
تبریز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روند پیشرفت شركت پست در دو سال اخیر، گفت: این شركت به سوددهی رسیده است.
تبریز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در طول دو ماه گذشته از امضای برجام اتفاق های مثبتی در روابط اقتصادی كشور با سایر كشورها افتاده و برای تحقق تمام اهداف نیازمند همدلی و همراهی تمام قوا و آحاد مردم هستیم .
تهران - وزیر نفت گفت: در سایه دستاوردهای برجام، ظرفیت تولید و صادرات نفت و فرآورده های آن به دو برابر میزان دوران تحریم رسیده است.
بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش همگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اكنون دولت به عنوان پرچمدار اقتصاد مقاومتی باید به مدیران استان ها تفویض اختیار كند و قوانین دست و پاگیر به نحوی حذف شوند.
شیراز- استاندار فارس گفت: با وجود تمام مشكلات، موانع و كاستی هایی كه به ویژه در بخش اعتبارات وجود دارد اما افق های روشنی را پیش روی كشور مشاهده می كنیم.
تبریز– فرماندار تبریز هرگونه خبر راجع به تغییر در تركیب منتخبان مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسكو و آذرشهر را تا این لحظه رد كرد و گفت: تا زمان اعلام نظر شورای مركزی نظارت باید منتظر ماند.
گنبدكاووس - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های گنبدكاووس و آزادشهر درشرق استان گلستان از باز بودن محور آزادشهر - شاهرود خبر داد و گفت: اخبار منتشر شده دربرخی شبكه های مجازی مبنی بر ریزش كوه و بسته شدن این محور صحت ندارد.
كاشان–رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: به دنبال تصویب طرح اجباری كردن مشاوره قبل از ثبت ازدواج در مجلس شورای اسلامی هستیم.
تهران - معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به دبیركل حزب الله لبنان، شهادت «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد حزب الله را تسلیت گفت.
بلگراد- اسقف اعظم كلیسای ارتدكس منطقه باچكا ووی وودینا صربستان در نشستی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد گفت: گفت و گو میان ادیان توحیدی یك ضرورت اجتناب ناپذیر است.
باكو - مراسم آغاز روزهای فیلم ایران عصر شنبه با حضور مسوولان و نمایندگان محافل فرهنگی و هنری كشورمان و جمهوری آذربایجان در محل مركز سینمایی نظامی گنجوی باكو برگزار شد.
تهران - دبیركل فدراسیون والیبال با بیان این كه نتایج دو مسابقه تداركاتی با فرانسه اهمیت ندارد، گفت: این بازی ها 100 درصد از نظر دو موضوع زمانی و فنی برای تیم ملی والیبال ایران مفید بود.
پكن - رئیس سازمان بازرسی كل كشور در گفتگو با ایرنا گفت كه پیشنهاد ایران در اجلاس سالیانه انجمن بین‌المللی مبارزه با فساد در كشور چین مبنی بر «تسریع در بازگرداندن اموال نامشروع ناشی از فساد» تحقق یافت و این موضوع به عنوان یكی از بندهای مهم در بیانیه پایانی اجلاس گنجانده شد.

**اخبار خارجی
لندن - دیوید میلیبند وزیر خارجه پیشین انگلیس و رئیس گروه امدادرسان «كمیته بین المللی نجات» روز شنبه گفت كه دولت دیوید كامرون بایستی تا سال 2020 میلادی یكصد هزار پناهجوی سوری را پذیرش كند.
تهران - 'نیكلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا به مقامات این كشور دستور داد تا كارخانه هایی را كه تولید خود را متوقف كردند، مصادره و مالكان آنها را بازداشت و زندانی كنند.
اربیل - بعد از ماه ها تلاش و مذاكره، دو حزب بزرگ كرد عراقی كه برای سالها بدنه اتحادیه میهنی كردستان عراق را تشكیل می دادند، توافق كردند برای 3 سال آتی بصورت مشترك در اقلیم كردستان عراق كار كنند؛ موضوعی كه می تواند موازنه قدرت را در كردستان عراق به هم بزند.
تهران- نخست وزیر عراق روز شنبه و به دنبال تشدید حملات تروریستی در بغداد اعلام كرد كه بحران سیاسی این كشور مانع از نبرد موثر با گروه تروریستی داعش است.
تهران –هلال احمر لیبی روز شنبه اعلام كرد، یك گور دسته جمعی با 15 جسد در شهر بنغازی كشف شده است.
تهران - تیم فوتبال بارسلونا با برتری مقابل گرانادا در هفته پایانی لیگ باشگاه های اسپانیا به عنوان قهرمانی این لیگ معتبر اروپایی دست یافت.
تهران - یك مقام آمریكایی از وجود نشانه هایی دال بر اعزام نیروهای بوكوحرام نیجریه به لیبی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش و افزایش همكاری بین این دو گروه خبر داد.
لندن - روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی عنوان كرد كه دولت انگلیس متهم به تلاش مخفیانه برای تضعیف اهداف پیشنهادی اتحادیه اروپا برای كاهش آلودگی هوا به نفع شركت‌های بزرگ‌ از جمله شركت های خودروساز شده است.
مسكو - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاكید بر لزوم قطع حمایت های خارجی از گروه های تروریستی ضد سوری گفت: پشتیبانی از تروریست ها بطور عمده از طریق مرز تركیه و سوریه انجام می گیرد.
شبس**1708**1565

سرخط اخبار جهان