۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82070792
T T
۰ نفر

باران شهرآفتاب را به هم ریخت

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82070792
باران شهرآفتاب را به هم ریخت

تهران-ایرنا- باد و باران شدید، فضای نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در شهر آفتاب را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث هجوم بسیاری از بازدیدكنندگان به فضاهای مسقف شد.

به گزارش عصرچهارشنبه خبرنگار ایرنا، در حالی‌ كه هشتمین روز برپایی نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، با استقبال نسبتا خوب مردم مواجه بود، باد شدید باعث شد تعدادی از ساز‌ه‌های موقت بخش رفاهی نمایشگاه شهر آفتاب مثل محل استقرار مسافران واژگون شود.
ریزش شدید باران در نمایشگاه بین المللی كتاب بازدیدكنندگان را غافلگیر كرد.
در اثر ریزش شدید باران كه یك ساعت پیش آغاز شده، محوطه های نمایشگاه از جمعیت خالی و مردم در زیر ساختمان ها پناه گرفته اند.
در اثر این بارندگی، در خیابان های شهر آفتاب آب جاری شده و مردم با نایلون هایی به سر در حال تردد در بین سالن ها هستند.
بارش باران همچنین باعث حركت مردم برای خروج از نمایشگاه شده است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 15 اردیبهشت ماه جاری در شهرآفتاب رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) برپا شده و تا 25 اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
پس از آنكه بازدیدكنندگان از باران شدید به سالن ها پناه آورده بودند، به یكباره با حجم عظیم آبی رو به رو شدند كه در پشت بام برخی سالن ها ذخیره شده بود و شدت گرفتن آن موجب ریزش آب در برخی سالن ها شد.
شواهد نشان می دهد كه عدم تعبیه مناسب برای خروج آب موجب این آبگرفتگی ها شده است.
این درحالی است كه فقط از چند نقطه ستاد خبری و محل حضور خبرنگاران در روابط عمومی نمایشگاه چكه باران بیشترین ریزش را ایجادكرده است.

**‌ ریزش بخشی از سقف بخش ملل نمایشگاه
همزمان با این اتفاق از سقف برخی از بخش های این نمایشگاه قطرات باران رد شده و با شدت گرفتن باران و نمناك شدن سقف ها، سقف بخش ملل در سالن اصلی ریزش كرد.
این سالن كه غرفه های روسیه، تركیه، ژاپن و ... در آن مستقر هستند تقریباً خالی از بازدیدكنندگان شده است.
خوشبختانه هیچ كتابی خیس یا به آنها آسیبی نرسیده است.
باران تنها به برخی غرفه های مستقر در چادرها آن هم به كتاب ها زده بود كه بیشترین آن خیس شدن كتب در چادرهای دانشگاهی و آموزشی بود.
البته هم اكنون این چادرها نیز با مشكل آبگرفتگی مواجه هستند.
خوشبختانه این حادثه زخمی یا تلفات انسانی در بر نداشت وهم اكنون نیز بیشتر بخش ها و سالن هایی كه دارای نورگیر شیشه ای هستند میزبان چكه های باران ناخوانده اند.
اكیپ های امدادی و شهرداری تهران با به كارگیری تمامی امكانات و تجهیزات مشغول كمك و امداد رسانی برای برطرف كردن مشكلات، به ویژه رفع آبگرفتگی ها و ترمیم سقف ها و جلوگیری از چكه سقف ها هستند.

** مترو شلوغ شد
به علت وقوع این اتفاق بسیاری از بازدیدكنندگان از نمایشگاه خارج شده و به سمت مترو رفتند؛ هم اكنون خط متروی شهر آفتاب شلوغ شده است.
با این وجود سیل مشتاقان و علاقه مندان به كتاب در نمایشگاه كه با این باران بهاری غافلگیر شده بودند همچنان بصورت انبوه در سالن های اصلی و فرعی و حتی ستادهای اجرایی و تشریفات و ... دیده می شود كه منتظر قطع باران شدید هستند.
فراهنگ**1293**3061**1355**1027**1724
۰ نفر