۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 82070652
T T
۰ نفر

همكاری های دامپزشكی میان ایران و اسپانیا

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 82070652

مادرید- ایرنا- یك گروه از كارآفرینان ایرانی برای خریداری 6 هزار راس بز نژاد مورسیایی- گرانادایی به اسپانیا سفر كردند تا از آنها برای اصلاح نژاد بزهای بومی استفاده كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «لا اوپینیون مورسیا» ، این گروه از كارآفرینان ایران در بازدید از منطقه مورسیا با مقامات استانی وزارت آب ، كشاورزی و محیط زیست دیدار و گفت و گو كردند .
هیأت ایرانی كه از سوی «كارمن تئودورا مورالس» مدیر كل كشاورزی ، دام ، شیلات و آبزی پروری مورد استقبال قرار گرفتند، از جزئیات پروتكل های دامپزشكی‌ اسپانیا برای كنترل بیماری ها در گوسفند و بز ، برنامه های قرنطینه و واكسیناسیون و سایر كنترل های بهداشتی مورد نیاز حیوانات مطلع شدند.
این روزنامه اشاره ای به اعضای این هیات نكرده است.
بز 'مورسیایی- گرانادایی' كه به عنوان بهترین بز در تولید شیر قلمداد می‌ شود ، اصلی‌ ترین نژاد بز شیری اسپانیا است. شیر این بز كه محتوای بالایی از چربی‌ و پروتئین دارد ، عمدتا برای تولید پنیر استفاده می‌ شود .
مورسیا نخستین استان اسپانیا در برخورداری از بزهای شیری با 120 هزار راس است.این استان سال گذشته تقریبا 45 میلیون لیتر شیر تولید كرد كه 16 درصد كل شیر بز تولید شده در اسپانیا می‌ باشد .تاكنون تعداد این نژاد بز در اسپانیا 508 هزار راس اعلام شده است .
اروپام *5*491**1599

سرخط اخبار جهان