۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82062545
T T
۰ نفر
كار خيران مدرسه ساز در رفع مشكلات آموزشي پاداش دنيوي و اخروي دارد

مراغه - ايرنا - امام جمعه عجب شير گفت: كار خداپسندانه خيران مدرسه ساز و مدرسه يار در رفع مشكلات آموزشي جامعه از اجر و پاداش دنيوي و اخروي برخوردار است.

حجت الاسلام محمود شربياني، شامگاه چهارشنبه در همايش خيران مدرسه ساز و مدرسه يار اين شهرستان افزود: خيران مي توانند با رفع مشكلات مادي آموزش و پرورش به عنوان عمده مشكلات اين نهاد، در تامين تجهيزات و امكانات كمك كار و ياريگر آموزش و پرورش باشند تا مسوولان اين نهاد نيز با خيال راحت در تربيت دانش آموزاني خلاق، ايده پرداز و آينده نگر تلاش كنند.
وي، با بيان اينكه حضور توانمند خيرين مدرسه ساز در امر مدرسه سازي مايه بركت براي جامعه بوده، اظهار كرد: خيرين مدرسه ساز در طول سال گذشته خدمات ارزنده اي به نظام تعليم و تربيت ارائه كرده اند كه اين كمك ها زمينه بركات و شكوفايي در ساخت مدارس بوده است.
حجت الاسلام شربياني، ادامه داد: تجهيز و ايمن سازي مدارس، ساخت كتابخانه، نمازخانه و هوشمند سازي مدارس نيازمند كمك همه خيرين است.
وي با اشاره به اينكه خيرين مدرسه ساز انسان هاي ارزشمندي هستند كه بهشت را با بهاي اندك مي خرند، گفت: خداوند ما را در اين دنيا براي امتحان و آزمايش خلق كرده است و بايد در اين مدت كوتاه عمر كارهاي خيري انجام داد تا ذخيره و توشه آخرت باشد.
سرپرست فرمانداري عجب شير نيز در اين همايش گفت: سرمايه گذاري در آموزش و پرورش سرمايه گذاري براي آينده بهتر كشور است كه همه ما بايد در اين راستا تلاش كنيم.
سيدشمس الدين مراثي، با بيان اينكه دولت تدبير و اميد در حوزه آموزش و پرورش همواره پشتيبان و حامي پيشرفت و توسعه بوده است، افزود: در نظام مقدس جمهوري اسلامي تعامل بين مردم و دولت همواره موجب پيشرفت و رفع عقب مانده گي ها شده است.
وي با اشاره به اينكه در دولت تدبير اميد بيش از هشت فضاي آموزشي در اين شهرستان ساخته شده است، يادآور شد: اين فضاهاي آموزشي شامل پنج طرح دولتي و سه طرح مشاركتي و خيرساز است.
سرپرست فرمانداري عجب شير با اشاره به اينكه 53 باب مدرسه اين شهرستان نياز به تعمير و بازسازي دارد، اظهار كرد: جذب مشاركت‌هاي مردمي و خيرين مدرسه‌يار و مدرسه‌ساز در اين شهرستان افزايش يافته است.
مراثي، با تاكيد بر اينكه كسب علم و دانش در راستاي توسعه و پيشرفت كشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، ادامه داد: خيرين مدرسه ساز زير ساخت هاي لازم براي كسب علم و دانش را آماده و براي اعتلاي جامعه تلاش مي كنند.
وي با بيان اينكه همه انسان ها به لحاظ ذاتي علاقه به ماندگاري و كمال دارند، گفت: ميل به ماندگاري در همه انسان ها وجود دارد و مدرسه سازي و كسب علم و دانش يكي از راه هاي جاودانه شدن انسان است.
همايش خيرين مدرسه ساز و مدرسه يار عجب شير به همت اداره آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار و از بيش از 20 خير در اين همايش تجليل شد.
شهرستان عجب شير با حدود 85 هزار نفر جمعيت درفاصله 98 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7485/8023/518

سرخط اخبار استان‌ها