۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82061916
T T
۰ نفر

گفت و گوهای صلح یمن در كویت از سر گرفته شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82061916
گفت و گوهای صلح یمن در كویت از سر گرفته شد

تهران- ایرنا- شبكه خبری المیادین امروز /چهارشنبه/ اعلام كرد كه گفت و گوهای صلح یمن میان دو هیات صنعاء و ریاض در كویت از سر گرفته شد.

بر اساس این گزارش،‌ گفت وگوهای صلح یمن میان دو طرف پس از چند روز توقف با هدف دستیابی به راهكار سیاسی و پایان دادن به جنگ از سر گرفته شد.
هیات ریاض متشكل از نمایندگان عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن چند روز گذشته با هدف سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر گفت و گوها،‌ این مذاكرات را تعلیق كرد و از آن عقب نشینی كرد.
اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با صدور بیانیه ای گفت: توافق شده است كه كمیته آتش بس و هماهنگی بر روی مسائلی چون بررسی اوضاع میدانی، تقویت آتش بس، پایان دادن به جنگ و ارائه گزارشی مفصل از آن به دو طرف تمركز كند.
هیات صنعا نیز در این باره به پایگاه خبری العهد گفت: مذاكرات امروز بر روی دیدگاه های سیاسی متمركز است.
بر اساس این گزارش،‌ دو طرف گفت و گو در نشست امروز درباره نقض آتش بس در برخی مناطق و حملات به استان حضرموت واقع در جنوب و رسیدن نیروهای بیگانه به این منطقه،‌ بحث و رایزنی خواهند كردند.
بر اساس این گزارش، گفت وگوهای طرف های یمنی در كویت به دلیل لجاجت های هیات ریاض و به بهانه ادامه حملات نیروهای انصارالله از روز شنبه گذشته به حالت تعلیق درآمد.
هیات ریاض در حالی از مذاكرات عقب نشینی كرد كه جنگنده های ائتلاف عربی به سركردگی عربستان، همچنان به حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن علیه مردم بی دفاع این كشور ادامه می دهند.
نشست صلح یمن با هدف پایان دادن به جنگ در این كشور از 21 ماه آوریل (2 اردیبهشت) در كویت با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما با سنگ اندازی های مداوم ریاض هنوز به نتیجه نرسیده است.
در جریان جنگ تمام عیار عربستان و برخی كشورهای عربی به یمن كه از ششم فرورین سال گذشته آغاز شد،‌ تاكنون صدها تن از شهروندان بی دفاع یمن كشته و زخمی و هزاران تن دیگر آواره شدند.
خاورم**9329**1144
۰ نفر