۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82058696
T T
۰ نفر
جلسه توسعه و سرمایه گذاران كرمان به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهوری برگزار شد

تهران-ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران كرمان كه به در آستانه سفر كاروان تدبیر امید برگزار شد گفت: سفرهای استانی دولت یازدهم مصوبه محور نیست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجرایی رئیس جمهوری،محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در این جلسه با بیان این مطلب افزود: سفرهای دولت تدبیر و امید با آنچه پیش از این اتفاق می افتاد متفاوت است و یكی ازمهمترین ویژگی های سفرهای دولت یازدهم مصوبه محور نبودن آنهاست.
شریعتمداری در ادامه با اشاره به نظرسنجی هایی كه در آستانه هر سفر استانی رئیس جمهوری می شود تصریح كرد: قبل از سفر از نظر مردم مطلع می شویم.
وی در ادامه با تبیین ویژگی های استان كرمان و نیازهای آن در زمینه های مختلف، این استان را در زمینه صدور نیروهای كارامد و مدیران ارشد پیشتاز خواند و در این راستا به آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت و دیگر اعضای هیات دولت و تعدادی از چهره های شاخص كرمان در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی سیاسی و اجرایی اشاره و تصریح كرد: اصولگرایان و اصلاح طلبان كرمان در زمینه توسعه استان همدل هستند.
شریعتمداری در ادامه، از استان كرمان به عنوان استانی موفق در زمینه بنگاهای اقتصادی خصوصی نام برد و هواپیمایی ماهان و شركت عمران كرمان را به عنوان مثال نام برد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه هم اندیشی استاندار كرمان و مدیران عالی استان، مدیران عامل تعدادی از بانك ها و نهادهای اقتصادی غیر دولتی و نیز تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و چهره های شاخص فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی این استان نیز حضور داشتند كه اهم اظهارات آن ها به شرح ذیل است:
*حجت الاسلام والمسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: تجلیل از نقش ارزشمند و سازنده امام جمعه كرمان و نماینده ولی فقیه در استان/ ضرورت اتصال شهرستان جیرفت به خط آهن كرمان-زاهدان با توجه به جایگاه جیرفت در زمینه های مختلف.
*حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری: استان كرمان به لحاظ شرایط و قابلیت ها مناسب ترین استان كشور برای پیاده سازی پایلوت اقتصاد مقاومتی می باشد و در حال پیگیری این موضوع در هیئت دولت هستیم.
*حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون دانشگاه آزاد: ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و جوانان/ در همین راستا همزمان با سفر كاروان تدبیر و امید به كرمان دانشگاه آزاد، جشنواره اقوام را در كرمان برگزار می كند.
*صدر هاشمی فعال اقتصادی و كارآفرین برتر: پالایشگاه پلاسما، پروژه گردشگری انجا و نیروگاه 500 مگاواتی منوجا آماده افتتاح هستند كه توجه كاروان تدبیر و امید به پروژه های فوق مخصوصا پروژه گردشگری به دلیل قابلیت هایی كه دارد باعث تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی می شود.
*حسین مرعشی: در توسعه استان كرمان توجه به توسعه مكران به دلیل ملاحظات جمعیتی و غیره یك ضرورت است/ ضرورت تجلیل در شأن از رییس جمهور و تاكید بر اینكه هركسی به سهم خود در این راستا خود را موظف بداند.
*محسن جلالپور رییس اتاق بازرگانی: تشریح وضعیت اقتصادی استان و تاكید بر اینكه استان كرمان به لحاظ قابلیت ها مناسب ترین استان برای اقتصاد مقاومتی می باشد.
*سردار رفیع نیا معاون نیروی انتظامی كشور: با توجه به تقارن سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با روز پاسدار به این موضوع توجه شود.
لازم به ذكر است در این جلسه عرب نژاد مدیرعامل ماهان،كریمی استاندار اسبق كرمان، مرادعلیزاده مدیر عامل مس سرچشمه و تعدادی دیگر از چهره های شاخص كرمانی نیز حضور داشتند.
سیام**3070**1449

سرخط اخبار سیاست