۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82055604
T T
۰ نفر

پيشنهاد رئيس مجلس براي رفع بدهي دولت به تامين اجتماعي

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82055604
پيشنهاد رئيس مجلس براي رفع بدهي دولت به تامين اجتماعي

تهران - ايرنا - سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد: علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پيشنهادي براي واگذاري مناطق آزاد و بنادر در ازاي بدهي يكصد هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تامين اجتماعي ارائه كرد.

به گزارش ايرنا از سازمان تامين اجتماعي، مطابق آنچه رئيس مجلس شوراي اسلامي به نقل از رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي نقل كرده، بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي به بيش از يكصد هزار ميليارد تومان رسيده است.
علي لاريجاني در مراسم گراميداشت هفته كارگر كه با حضور علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سيدتقي نوربخش مديرعامل سازمان تامين اجتماعي و جمع كثيري از كارگران در قم برگزار شد، بيان كرد: البته اشاره به ميزان بدهي دولت به تأمين اجتماعي و لزوم اتخاذ راهكار براي تسويه آن، براي اولين بار از سوي رئيس يكي از قواي كشور مطرح شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از اقدامات سازمان تامين اجتماعي تشكر مي كنم، تاكيد كرد: نوبخت سخنگوي هيات دولت اخيرا اعلام كرده ‌اند كه بدهكاري دولت به سازمان تامين اجتماعي به بيش از يكصد هزار ميليارد تومان رسيده است؛ اين موضوع مساله ساده‌اي نيست زيرا سازمان تامين اجتماعي براي آن است كه نسل‌ هاي آينده از آن منابع استفاده كنند.
وي افزود: بدهي يكصد هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تامين اجتماعي از گذشته وجود داشته و اين درحاليست كه سازمان تامين اجتماعي از منابعي ايجاد شده تا نسل‌هاي بعدي كارگران و بازنشستگان تامين شود.
لاريجاني درمورد ارائه راهكار براي رفع مشكل بدهكاري يكصد هزار ميليارد توماني دولت به سازمان تامين اجتماعي گفت: البته دولت در شرايط كنوني مشكلات عديده‌اي دارد و شايد نتواند يكصد هزار ميلياردتومان را بپردازد اما بطور قطع دولت مي‌تواند از منابعي كه در اختيار دارد استفاده كرده و آنها را در اختيار سازمان تامين اجتماعي قرار دهند.
وي با تاكيد بر اينكه سازمان تامين اجتماعي از اموال دولت نيست، افزود: اگر دولت در گذشته برداشتي از اين سازمان داشته اقدامي اشتباه بوده و اكنون اگر دولت نمي‌تواند اين بدهي‌ها را پرداخت كند بايد از سرمايه‌هاي خود مانند مناطق آزاد و بنادر را به سازمان تامين اجتماعي تحويل دهد تا اين نگراني از جامعه كارگري برطرف شود.
رئيس مجلس ادامه داد: دولت بايد با اقدامات جدي براي رفع بدهي خود به سازمان تامين اجتماعي نگراني را از جامعه كارگري از بين برده و از اين رو انتظار داريم علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي لايحه‌اي را از دولت پيگيري كند تا اين قرض برطرف شود؛ اگر اين لايحه را به مجلس بياورند، آن را تصويب مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: بايد معلوم شود كه بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي از چه منابعي پرداخت خواهد شد.
اجتمام ** 7268 ** 1071