۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82053395
T T
۰ نفر
ذخیره سالانه یك میلیارد مترمكعب آب با اجرای اقتصاد مقاومتی

یاسوج- ایرنا- معاون حفاظت و بهره‎برداری شركت مدیریت منابع آب ایران گفت: این شركت با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، یك میلیارد مترمكعب آب در سطح كشور را سالانه ذخیره می كند.

جهانگیر حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه این شركت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برنامه هایی را در دست اجرا دارد افزود: سهم استان های مختلف در سال جاری از این برنامه مشخص و به مدیران ابلاغ شده است.
وی عنوان كرد: پركردن چاه های غیرمجاز، نصب كنتور هوشمند و مدیریت مصرف آب های سطحی و سدها از جمله مهمترین برنامه ها در این زمینه است.
حبیبی بیان كرد: پركردن حدود 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور كار شركت مدیریت منابع آب ایران قرار دارد تا سالانه یك میلیارد مترمكعب از كسری مخازن آب جبران شود.
وی اظهار كرد: در سال گذشته 9 هزار و 200 حلقه چاه غیر مجاز در سطح كشور با حكم قضایی پر شد.
حبیبی دومین راهكار برای اجرای اقصاد مقاومتی را نصب كنتور هوشمند ذكر كرد و گفت: برنامه امسال نصب 50 هزار كنتور فهام و هفت هزار كنتور حجمی برای مدیریت بهتر آب استحصالی از چاه های كشاورزی كشور است.
وی سومین راهكار را مدیریت مصرف آب های سطحی دانست و گفت: براساس این طرح ابزارهای اندازه گیری مصرف آب در نقاط مختلفی در دهانه سدها نصب می شود.
حبیبی بیان كرد: تاكنون یك میلیون و 800 هزار هكتار شبكه زهكشی مدرن در سطح كشور به بهره برداری رسیده است كه بیش از یك میلیون و 500 هزار هكتار آن قابلیت نصب این ابزارها را دارد.
وی عنوان كرد: شركت مدیریت منابع آب ایران هم اكنون می تواند آب 25 سد كشور كه 90 درصد آب سطحی شبكه های مدرن را دارند به صورت حجمی در اختیار وزارت جهاد كشاورزی قرار دهد.
حبیبی بیان كرد: پیشرفت های كشور در زمینه مدیریت منابع آبی استان به صورت ماهانه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش می شود.
وی گفت: اجرای این طرح ها با جبران كسری ذخایر آب های ایران می تواند از راه های امنیت غذایی، عدم وابستگی به خارج و حفاظت از منافع عمومی به اقتصاد مقاومتی كمك كند.
6110