۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82046059
T T
۰ نفر
علاقمندی ایران و سوئد برای گسترش همكاری در بخش های مختلف انرژی

تهران- ایرنا- بیژن زنگنه وزیر نفت ایران از علاقمندی به گسترش همكاری ها با كشور سوئد در بخش های مختلف حوزه انرژی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (شنبه) در دیدار با ابراهیم بایلان، وزیر انرژی سوئد به همكاری دو كشور در بخش های مختلف انرژی اشاره كرد و گفت: البته این همكاری در بخش نفت در گذشته محدود بوده است.
وی با بیان اینكه دو كشور بیشتر در حوزه های فناورانه با یكدیگر ارتباط داشته اند، تصریح كرد: شركت های سوئدی ASA«آس آ» و ABB«ای بی بی» هم اكنون در بخش برق در ایران فعال هستند.
زنگنه آذرماه سال 1394 در دیدار با میكاییل دامبرگ وزیر امور شركت ها و نوآوری سوئد ضمن بیان اینكه ظرفیت همكاری دو كشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، گفته بود: در زمینه ماشین های مورد نیاز صنعت نفت پیش از این همكاری هایی با شركت های سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شركت ها می توانند با مشاركت شركت های ایرانی اقدام به ساخت این ماشین آلات كنند.
وزیر نفت بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات را مهم ترین زمینه های همكاری میان ایران و سوئد بیان كرده بود.
براساس این گزارش، شركت های سوئدی همچنین برای همكاری در آب های عمیق دریای خزر اعلام آمادگی كرده بودند و تجربه حفاری در آبهای عمیق دریای شمال را در كارنامه خود دارند.
اقتصام**2022**1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد