۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲:۴۰
کد خبر: 82040999
T T
۰ نفر

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تركیه

۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲:۴۰
کد خبر: 82040999
گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تركیه

آنكارا- ایرنا- روز ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب درمراسم باشكوهی با حضور گسترده مقام های لشكری و كشوری تركیه، سفیران و وابستگان نظامی كشورهای خارجی در آنكارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه در یكی از هتل های بزرگ آنكارا برگزار شد، «محمد ابراهیم طاهریان فرد» سفیر كشورمان به همراه سرهنگ حسین بخون وابسته نظامی كشورمان به عنوان میزبان از شركت كنندگان استقبال كردند.
مقام هایی از ارتش تركیه درسطح سرلشكر، ازجمله معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش تركیه، وابستگان نظامی كشورها ی خارجی از جمله كشورهای اروپایی و منطقه، ده ها تن از سفیران و افسران رابط پلیس كشورهای خارجی و نمایندگان اصحاب رسانه ها، اساتید دانشگاهی، نمایندگان اندیشكده های فكری، كارآفریتان ایرانی و تركیه ای در این جشن شركت كردند.
حضور پررنگ وابستگان نظامی كشورهای غربی در مراسم روز ارتش امسال نسبت به سال های گذشته جلب توجه می كرد.
مراسم با نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تركیه و خوش آمد گویی سفیر ایران و سخنرانی سرهنگ بخون وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.
سرهنگ بخون با اشاره به اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روز 29 فروردین ماه از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش نام گذاری گردید، گفت: همه ساله در این روز مراسم جشن و رژه نیروهای مسلح در سراسر ایران برگزار می شود.
او گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم های ظالمانه با خود اتكایی و با همت متخصصان داخلی موفق شد به خودكفایی رسیده و اكنون نیازهای دفاعی نیروهای مسلح بدون اتكا به خارج تامین می شود.
وابسته نظامی ایران تاكید كرد: راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، راهبرد دفاعی و توان نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی میهن عزیزمان ایران می باشد.
سرهنگ بخون در پایان پیام صلح و دوستی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای همكاری و تبادل تجربیات با كشورهای دوست را اعلام كرد.
بعداز سخنرانی، در حین ضیافت، گفت و گوهای محفلی گرم شركت كنندگان در جشن روز ارتش ایران در فضایی صمیمی دقت انگیز بود.
شركت مدعوین در جشن امسال با توجه به سالن بزرگی كه انتخاب شده بود، نسبت به سال های گذشته پر رنگ و شمار آنها قابل توجه بود.
در گفت و گوهای محفلی بین خبرنگاران، دیپلماتها، كارشناسان، موفقیت ایران در به نتیجه رساندن دوره دشوار مذاكرات با غرب و اجرایی شدن برجام، سفر اخیر دكتر حسن روحانی در راس هیات بلند پایه ای برای شركت در سیزدهمین نشست سران سازمان همكاری اسلامی و برگزاری سومین نشست شورای عالی همكاری ایران و تركیه در آنكارا با حضور 15 وزیر از كابینه دو كشور و امضای 8 سند همكاری بین دو طرف و لزوم همگرایی و تعامل بیشتر ایران و تركیه در حل بحران های منطقه ای از مهمترین موضوعاتی بود كه به چالش كشیده شد.
شبك/2011** 1064

سرخط اخبار جهان