۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷
کد خبر: 82029573
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش در فرهنگ سازي براي اقتصاد مقاومتي نقشي اثر گذار دارد

نهاوند – ايرنا - مدير آموزش و پرورش نهاوند گفت: آموزش و پرورش به عنوان يك سرمايه ملي با توجه به نقش فرهنگ سازي و اثر گذاري بالايي كه در جامعه دارد مي تواند با تقويت فرهنگ كار آفريني و تلاش در بين نسل آينده ساز در تحقق اقتصاد مقاومتي نقشي به سزايي داشته باشد .

به گزارش ايرنا هادي سلگي روز يكشنبه در شوراي اداري آموزش و پرورش نهاوند افزود: اقتصاد مقاومتي مهمترين راهبرد نظام براي رشد و توسعه كشور است كه از سوي مقام معظم رهبري مورد تاكيد قرار گرفته كه لازم است اين مساله به يك گفتمان و فرهنگ تبديل شود.
وي افزود: در راستاي تحقق اين شعار اولين كاري كه آموزش و پرورش مي تواند داشته باشد فرهنگ سازي در بين دانش آموزان و فرهنگيان به عنوان نيروهاي فرهنگي جامعه و همچنين انتقال اين پيام به بدنه جامعه و خانواده ها مي باشد .
وي در اين زمينه اضافه كرد: آموزش و پرورش و ديگر نهادهاي علمي مي بايست با نهادينه كردن فضايل اخلاقي در دانش آموزان و بسط اين فضايل در ميان خانواده ها با كمك دانش آموزان و نهاد انجمن اوليا و مربيان كمك مي كند.
وي تقويت فرهنگ كار و تلاش و كارآفريني را از عمده ترين ضرورتهاي اقتصاد مقاومتي عنوان نمود و گفت: توسعه فرهنگ كار و تلاش در بين مردم و كار آفريني و ارائه ايده هاي نو مي تواند علاوه بر اشتغال براي فرد كار آفرين براي ديگر اقشار نيز ارتزاق آفرين باشد كه در اين زمينه آموزش و پرورش اين پتانسيل را دارد كه با اجراي برنامه هاي فرهنگي كارآفريني و تلاش را به يك ارزش در جامعه تبديل سازد .
وي تحقق اقتصاد مفاومتي را وظيفه اي همگاني عنوان نمود و گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي همه بايد احساس مسئوليت كنند و با همكاري و همدلي با دولت در عمل اين راهبرد ضروري نظام كه از سوي مقام معظم رهبري همواره تاكيد شده را محقق سازند .
سلگي با بيان اينكه آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد بزرگ فرهنگ ساز مي تواند نقش بزرگي در راستاي عمومي كردن فرهنگ كار و تلاش داشته باشد گفت: آموزش و پرورش به سهم خود در اين زمينه از هيچ كوششي فرو گذاري نكرده و با . اجراي برنامه هاي توجيهي توجه آحاد مختلف جامعه را به سوي اين مساله مهم جلب خواهد نمود.
سال 95 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل نامگذاري شده است.
7525/6993

سرخط اخبار استان‌ها