۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82020864
T T
۰ نفر

شهر القریتین سوریه آزاد شد

۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82020864
شهر القریتین سوریه آزاد شد

تهران-ایرنا- ارتش و نیروهای مقاومت مردمی سوریه روز یكشنبه پس از درگیری های شدید با تروریست ها شهر «القریتین» در استان حمص را به طور كامل به كنترل خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یك منبع نظامی سوری گفت:‌ یگان های ارتش و نیروهای مسلح موفق شدند در پی درگیری های شدید با تروریست های داعش در استان حمص مركز سوریه،‌ شهر «القریتین» را به طور كامل آزاد كنند.
به گفته این منبع كه اشاره ای به نامش نشده است،‌ نیروهای ارتش پس از نابود كردن آخرین مراكز و مخفیگاه های عناصر داعش در شهر «القریتین»،‌ توانستند امنیت را به این شهر بازگردانند.
این در حالی است كه نیروهای سوریه ساعاتی پیش پس از خنثی سازی شمار زیادی مین كار گذاشته شده از سوی تروریست ها در این شهر، از چند محور وارد «القریتین» شدند.
یگان های ارتش همچنین پس از ورود به شهر،‌ شروع به تعقب تروریست های باقی مانده در «القریتین» كردند.
منابع آگاه نیز از وجود اختلافات و فروپاشی شدید در صفوف تروریست ها پس از تحمل شكست های پی در پی و سنگین از ارتش سوریه خبر دادند.
همچنین جنگنده های ارتش سوریه حملات سنگینی را به محورهای تحركات و اماكن تجمع تروریست ها در شمال و شرق شهر تدمر و شمال و جنوب روستای «البصیری» انجام دادند كه در اثر آن شماری زیادی از عناصر تروریستی كشته و زخمی شدند و تجهیزات و ادوات جنگی آنها منهدم شد.
در همین حال خبرنگار المیادین نیز گزارش داد ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود توانستند شهرك «نحشبا» و تپه های «رشا» و «رویسه الملك» در حومه شمالی لاذقیه را به كنترل خود در آوردند.
بر اساس این گزارش كمیته های دفاع مردمی سوریه نیز موفق شدند حمله تروریست های جبهه النصره و افراد مسلح به شهر «تل رفعت» در حومه شمالی حلب را دفع كنند.
ارتش سوریه بلافاصله پس از آزادسازی شهر تاریخی و راهبردی تدمر، عملیات آزاد سازی شهر «القریتین» كه دارای اهمیت ارتباطی در مركز سوریه است را آغاز كرد.
ارتش سوریه پس از گذشت بیش از 10 ماه از اشغال تدمر از سوی گروه تروریستی داعش، یكشنبه گذشته موفق شد شهر باستانی تدمر را با كمك یگان عملیاتی نیروی هوافضای روسیه از دست گروه تروریستی داعش آزاد كند.
نیروهای سوریه با حمایت و پشتیبانی هواپیماهای روسیه همچنان به پیشروی های خود علیه تروریست ها در نقاط مختلف سوریه ادامه می دهند.
خاورم**9329**1010
۰ نفر