۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82020469
T T
۰ نفر
شركت های اروپایی بی هیچ هراسی در ایران سرمایه گذاری كنند

وین - ایرنا - «كریستف لایتل» رئیس اتاق بازرگانی اتریش گفت، شركت های اروپایی بدون هیچ هراسی از تهدید های سیاسی در ایران، در این كشور سرمایه گذاری كنند.

وی در مصاحبه با روزنامه «كلاینه زایتونگ» چاپ اتریش تاكید كرد: ایران نقش مثبتی در سوریه بازی می كند. همچنین تحریم ها علیه این كشور برداشته شده است و بنا بر این باید از فرصت پیش آماده استفاده كرد و حیف است كه شركت های اروپایی باور داشته باشند كه به علت تهدید های سیاسی نباید با این كشور وارد فعالیت های تجاری و اقتصادی شد.
رئیس اتاق بازرگانی اتریش با گفتن اینكه «اتریش بر پایه ارتباط بسیار عالی كه با ایران بویژه در حیطه اقتصادی، همیشه یك شریك مطمئن در زمان های سخت به شمار می رود»، افزود: تحریم های بین المللی علیه ایران حتی تا امروز ساختار بسیار پیچیده ای دارد، و برای افزایش همكاری ها باید بسیاری از زوایای آن را مد نظر داشت.
لایتل پیشتر نیز ضمن ابراز امیدواری به افزایش همكاری های شركت های اتریشی با طرف ایرانی گفته بود: بعد از لغو تحریم ها، شرایط پویای اقتصادی برای ایران به وجود آماده است و این كشور می تواند در سطح بین المللی بهترین شركای اقتصادی را برای خود پیدا كند.
پنجشنبه 12 فروردین هشت تفاهم نامه همكاری به ارزش بیش از دو میلیارد دلار در زمینه خودرو، فولاد، دارویی، بخش های مهندسی با حضور محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و كریستف لایتل رئیس اتاق بازرگانی اتریش در وین به امضا رسید.
اروپام **441**1479
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد