۱۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82015494
T T
۰ نفر

آيا علي رهبري به اركستر سمفونيك تهران بازگشته است؟

۱۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82015494
آيا علي رهبري به اركستر سمفونيك تهران بازگشته است؟

تهران- ايرنا- خبرها حكايت از آن دارد كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي استعفاي علي رهبري از مديريت هنري و رهبري اركستر سمفونيك تهران را نپذيرفته؛ حال بايد ديد كه آيا رهبري دوباره به سمت خود بازخواهد گشت؟

به گزارش روز سه شنبهٔ خبرنگار موسيقي ايرنا، خبري در رسانه ها پخش شده مبني بر اينكه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با استعفاي علي رهبري از مديريت هنري اركستر سمفونيك تهران موافقت نكرده؛ از اين رو رهبري دوباره چوب رهبري اركستر شمفونيك تهران را در دست خواهد گرفت.
اين خبر پس از گفت وگوي ديروز علي رهبري با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رسانه يي شد و رهبر مستعفي اركستر سمفونيك اعلام كرد با حل شدن اختلاف هاي درون صنفي، دوباره به اركستر باز مي گردد. رهبري در اين باره گفته است: «هميشه بين ما موزيسين‌ها مشكلاتي وجود دارد اما همواره خودمان آن را به صورت مسئله‌يي درون صنفي از راهي كه خودمان مي‌دانيم حل كرده ايم و حل خواهيم كرد».
در اين ميان اما بنياد رودكي، كه اختلاف رهبري با اين بنياد منجر به جدايي اش از اركستر شد، هنوز واكنشي نشان نداده و مشخص نيست كه سكوت اين بنياد به نشانهٔ سر نهادن به حكم وزير و در نهايت بازگشت رهبري به اركستر است و يا علامتي است از آرامشي پيش از طوفان. پس بايد منتظر ماند و ديد كه عاقبت اركستر سمفونيك تهران و رهبري اش چه خواهد شد.
علي رهبري، مدير هنري و رهبر اصلي اركستر سمفونيك تهران، در هفته هاي پاياني سال گذشته، با نگارش نامه يي، از سمت خود در اركستر سمفونيك تهران استعفا كرده بود.
فراهنگ**3067** 1568
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ