۵ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 82011051
T T
۰ نفر

تجار پاكستانی با ارز 'یورو' با ایران تجارت می كنند

۵ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۵
کد خبر: 82011051
تجار پاكستانی با ارز 'یورو' با ایران تجارت می كنند

اسلام آباد - ایرنا - بانك مركزی پاكستان اعلام كرده است كه تجار و بازرگانان این كشور برای گشایش اعتبارنامه (ال.سی) و انجام فعالیت های تجاری با ایران، از ارز یورو استفاده خواهند كرد.

مسئولان بانك مركزی پاكستان در جلسه ای كه اخیرا با وزارت بازرگانی این كشور داشتند، اعلام كردند كه به دلیل وجود برخی محدودیت ها درخصوص دلار آمریكا، تجار پاكستانی برای انجام واردات از ایران، ارز یورو را مبنای گشایش اعبتارنامه های بانكی قرار خواهند داد تا انجام تراكنش های بانكی بدون هیچ مشكلی انجام شود.
بانك مركزی پاكستان اعلام كرده است كه در جریان سفر روز آتی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و هیات عالی اقتصادی و تجاری همراه وی به پاكستان، موضوع گشایش اعتبارنامه برمبنای یورو مطرح خواهد شد و می توان در آینده نزدیك شاهد انجام فعالیت های تجاری گسترده میان دو كشور با استفاده از ارز یورو بود.
بانك مركزی پاكستان یك ماه پیش رسما به تمام بانك های این كشور ابلاغ كرد كه محدودیتی برای همكاری با ایران و بانك های این كشور وجود ندارد.
اشرف محمود واترا رئیس بانك مركزی پاكستان نیز هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد كه چنانچه بانك های ایرانی تمایل به ایجاد شعبه در پاكستان داشته باشند، هیچ مشكلی از سوی پاكستان وجود ندارد و این كشور به گرمی از حضور بانك های ایرانی استقابل می كند.
آساق*272**1723

سرخط اخبار جهان