۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۴۳
کد خبر: 82002528
T T
۰ نفر
موگرینی: آزمایش موشكی ایران ناقض برجام نیست/اتحادیه اروپا هیچ تحریمی مدنظرندارد

تهران - ایرنا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاكید كرد كه آزمایش های موشكی ایران نقض كننده توافق هسته ای (برجام) نیست و این اتحادیه هیچگونه تحریمی را در این خصوص مد نظر ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروكسل ، «فدریكا موگرینی» پس از نشست وزیران امور خارجه 28 كشور عضو اتحادیه اروپا گفت: این موضوع از دیدگاه ما ناقض توافق هسته ای نیست اما اگر ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باشد لازم است كه در نهادهای مربوطه سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.
موگرینی در عین حال گفت «از ایران انتظار داریم كه به تعهدات بین المللی خود عمل كند. »
وی با این حال مدعی شد كه آزمایش های موشكی هفته گذشته ایران می تواند تنش ها را در منطقه ناآرام خاورمیانه افزایش دهد.
موگرینی همچنین در خصوص سفر ماه آینده خود به ایران نیز گفت كه این سفر روز 16 آوریل انجام می شود.
وی افزود: با وزیران خارجه كشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص بحث خواهیم كرد كه در چه موضوعات و زمینه ها و بخش هایی تعامل ها را به منظور بازگشت به روابط كامل با ایران از سر بگیریم.
روسیه پیش از این در روز دوشنبه مخالفت خود را با هر گونه اعمال تحریم علیه ایران در ارتباط با آزمایش های موشكی اعلام كرده بود.
خبرگزاری فرانسه در پایان این گزارش خاطرنشان كرد كه موگرینی امیدوار است كه در سفر به ایران بتواند كمك ایران برای حل و فصل بحران سوریه را جلب كند.
در همین حال ، محمد جواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی كشورمان روز دوشنبه در گفت وگو با رادیو نیوزیلند تاكید كرد كه آزمایش های موشكی ایران در تضاد با توافق هسته ای نیست.
وزیر امور خارجه ایران با تاكید بر اینكه آزمایش های موشكی ایران هیچ تضادی با توافق هسته ای ندارد، گفت: ما تنها بخش ناچیزی در مقایسه با سایر كشورهای منطقه صرف تجهیزات دفاعی می كنیم.
جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در مرحله نهایی رزمایش موشكی «اقتدار ولایت»، موشك های برد بلند نقطه زن قدر 'اچ' و 'اف' را از ارتفاعات البرز شرقی شلیك كرد و این موشكها اهداف از پیش تعیین شده در سواحل 'مكران' را مورد هدف قرار دادند.
ظریف تصریح كرد: ما همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته ای ندارند.
شبد**1078** 1095
۰ نفر