۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82000393
T T
۰ نفر
استاندار تهران:از مشاركت سرمايه گذاران ارمنستان استقبال مي كنيم

تهران - ايرنا - استاندار تهران گفت: دو منطقه آزاد اقتصادي در جنوب تهران و منطقه صنعتي 'هاي تك'، آماده مشاركت فعال سرمايه گذاران ارمنستان است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، سيد حسين هاشمي در ديدار با سفير ارمنستان در ايران گفت: روابط اقتصادي تهران - ايروان همواره نقش مهمي در توسعه دو كشور داشته و اين ارتباط در هشت سال جنگ تحميلي ايران بهترين نمود را داشته است.
وي افزود: ‌منطقه آزاد اقتصادي تهران اخيرا فعاليت خود را در نزديكي فرودگاه امام خميني(ره) آغاز كرده است.
به گفته استاندار تهران ورود و خروج سرمايه در منطقه آزاد اقتصادي تهران آزاد است و اين مكان بهترين كريدور غرب و شرق است و هر سرمايه گذاري در آنجا آينده خوبي خواهد داشت.
هاشمي همچنين توسعه صنعت گردشگري ميان ايران و ارمنستان را مهم برشمرد و گفت: برقراري ارتباط در حوزه هاي فرهنگي و ايجاد نمايشگاه هاي مشترك و اتاق هاي بازرگاني دو كشور مي تواند زمينه هاي همكاري بيشتر را موجب شود.
استاندار تهران با اشاره به ظرفيت بالاي استان تهران با جمعيت 14 ميليوني براي سرمايه گذاران تصريح كرد: مردم ايران خاطره خوبي از ارامنه دارند و زمينه همكاري اقتصادي و ساير بخش ها ميان دو كشور سريعتر نتيجه مي دهد.
هاشمي امكان برقراري ارتباط در زمينه معادن از جمله تجارت مس ميان ايران و ارمنستان را در سطح مهمي از روابط اقتصادي برشمرد.
سفير ارمنستان نيز در اين ديدار با اشاره به شرايط ايده آل كنوني ميان روابط ايران و ارمنستان گفت: ايجاد شرايط آشنايي با قوانين ارمنستان و فراهم ساختن زمينه آشنايي سرمايه گذاران ايراني با اقتصاد ارمنستان در سفارت انجام مي شود.
آرتاشس تومانيان با تائيد سخنان استاندار تهران در بهبود روابط اقتصادي با برگزاري نمايشگاه افزود: استان تهران براي ما خيلي مهم است و در نمايشگاهي كه قرار است در محل نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شود توليدات ارمنستان را به نمايش خواهيم گذاشت.
وي به دو تحول بزرگ و تاثيرگذار ايران در سطح بين الملل اشاره كرد و گفت:‌ توافق هسته اي و لغو تحريم هاي ايران موضوع مهمي بوده است كه در كنار برگزاري انتخابات اخير در ايران نمونه اي از نمايش اراده مردم ايران در جهان بود.
سفير ارمنستان تصريح كرد: ‌لغو تحريم هاي ايران، زمينه تجارت سرمايه گذاران ارمنستان با ايران را در زمينه هاي مختلف از جمله كشاورزي، تكنولوژي آموزشي موجب مي شود.
تومانيان گفت:‌ آمادگي سرمايه گذاران ارمنستان به ويژه در اقتصاد هواپيمايي و توسعه خطوط هوايي برقرار است و نمونه آن ساخت فرودگاه بين المللي ارمنستان است كه بدون هيچ نوع كمبودي داراي همه استانداردهاي بين المللي است.
تهرام/9306//1348 /1596
۰ نفر