۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۲۰
کد خبر: 81997363
T T
۰ نفر
اعلام امضای تفاهم نامه همكاری میان صندوق های ضمانت صادرات ایران و انگلیس

لندن - ایرنا - اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس روز چهارشنبه از امضای تفاهم نامه همكاری با صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور افزایش همكاری های اقتصادی دوجانبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس (UKEF) در بیانیه ای كه روز چهارشنبه منتشر كرد، نوشت: بر اساس این تفاهم نامه، صندوق های ضمانت صادرات دوكشور تلاش خواهند كرد تا از فرصت های اقتصادی حمایت و آن را تقویت كنند.
این بیانیه می افزاید: این تفاهم همچنین به طرفین این امكان را می دهد تا پروژه های مشترك مرتبط با صادرات انگلیس و ایران در كشورهای دیگر را ضمانت كند.
براساس این بیانیه ، سید كمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ضمن استقبال از این تفاهم نامه گفته است: همكاری نزدیك تر با صندوق ضمانت صادرات انگلیس این فرصت را برای شركت های انگلیسی بوجود می آورد تا سهم خود را در فرصت های اقتصادی در ایران بهتر بشناسند.
وی افزود: این تفاهم نامه همچنین از صادركنندگان ایرانی برای تجارت با انگلیس نیز حمایت می كند.
ساجد جاوید وزیر تجارت و توسعه انگلیس نیز روز چهارشنبه در جریان كنفرانس «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» ضمن اشاره به این تفاهم نامه گفت: 'اكنون زمان آن رسیده كه دو ملت بزرگ ما تجارت با یكدیگر را آغاز كنند'.
'فرانسیس مواد '، معاون وزیر تجارت انگلیس در امور سرمایه گذاری نیز در این رابطه گفته است: دولت انگلیس تلاش می كند تا همكاری طولانی مدتی با ایران داشته باشد؛ در این رابطه تجارت نقش بنیادینی را بازی می كند.
وی افزود: تفاهم های اینچنینی میان صندوق های ضمانت صادرات ایران و انگلیس، به شركت های انگلیسی كمك می كند تا فرصت های اقتصادی ایران را در سایه افزایش تعاملات درك كنند.
همچنین «لویس تیلر» مدیر اجرایی اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس نیز در اظهاراتی دراین خصوص بیان داشت: این سازمان متعهد است تا از برنامه های تجاری شركت های انگلیسی در ایران حمایت كند. همكاری با صندوق ضمانت صادرات ایران این فرصت را برای ما به وجود می آورد تا حمایت جامع تری را از شركت های انگلیسی به عمل آوریم.
وی افزود: از طریق این همكاری ما می توانیم فرصت های واقعی را برای صادر كنندگان انگلیسی شناسایی و ایجاد كنیم.
به گفته «جولیا بك» مسوول خبر صندوق صادرات انگلیس، این تفاهم نامه روز شنبه 15 اسفنددر ایران به امضاء رسیده است.
اروپام**4**ن**1552

سرخط اخبار جهان