۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81996514
T T
۰ نفر
اولويت سال 95 توليد فيلم مشترك با كشورهاي خارجي است

تهران- ايرنا- رييس سازمان سينمايي در ديدار با سفير ارمنستان در تهران اولويت سال 95 سينماي ايران را توليد فيلم مشترك با كشورهاي مختلف بيان كرد و طرفين درباره ساخت فيلم مشترك و تعامل هرچه بيشتر سينماي دو كشور به گفت و گو پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، حجت الله ايوبي در ديدار با آرتاشس تومانيان افزود: همه در ها براي همراهي و همكاري با ارمنستان باز است.
وي به برگزاري بخش بين المللي سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر در20 آوريل امسال، پيشنهاد كرد كه ارمنستان هم در اين رويداد سينمايي شركت داشته باشد.
رئيس سازمان سينمايي در ادامه از دبير جشنواره زردآلوي طلايي ارمنستان براي حضور در جشنواره فيلم فجر دعوت كرد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: امكان مرور فيلم هاي ارمنستان در بخش بين الملل جشنواره امسال وجود ندارد اما مي توان در ارتباطي دو سويه تعامل را افزايش داد.
ايوبي، اولويت سينماي ايران را در سال 95 توليد فيلم مشترك عنوان كرد و گفت: در ساخت فيلم مشترك نيز اولويت ما كشورهاي همسايه و هم فرهنگ ما هستند.
وي خاطرنشان كرد كه آناهيد آباد از جمله كارگرداناني است كه كار مشترك در ارمنستان توليد كرده ومحسني نسب نيز اخيرا فيلمبرداري فيلمي را در ارمنستان به پايان رسانده است.
ايوبي همچنين با اشاره به راه اندازي مدرسه ملي سينما، اظهار كرد: بزرگان ما عضو مدرسه ملي سينما هستند و با كمال ميل آماده برگزاري كارگاه هاي مشترك آموزشي بين ايران و ارمنستان در دو كشور هستيم.
رئيس سازمان سينمايي خاطرنشان كرد كه اين مهم با كشورهاي لهستان و روسيه تجربه شده است.

* روابط ايران و ارمنستان هيچ گاه با مشكل روبرو نبوده است
سفير ارمنستان نيز در اين ديدار يا يادآوري اينكه روابط ايران و ارمنستان هيچ گاه با مشكل روبرو نبوده است،‌از ابراز تمايل كشورش براي همكاري با جشنواره فيلم فجر و گفت و گو با عوامل اين رويداد خبر داد.

* اشاره به همكاري با كتابخانه ملي
آرتاشس تومانيان در ادامه با اشاره به همكاري با كتابخانه ملي ايران و موزه ملي ايران، گفت :‌در تلاشيم كه همكاريهاي خود را با اين مراكز نيز گسترش دهيم.

* پيشنهاد امضاي تفاهم نامه همكاري
بنا بر اعلام سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سفير ارمنستان در تهران در ادامه با بيان اينكه ايران و ارمنستان در زمينه فرهنگي به خوبي مي توانند با يكديگر همكاري داشته باشند، درخواست و تمايل كشور ش براي همكاري و امضاي تفاهم نامه هاي همكاري خبر داد.
تومانيان با اشاره به اينكه جشنواره زردآلوي طلايي در ارمنستان همه ساله برگزار مي شود و 12 سال پيش اين رويداد پايه گذاري شده است، گفت: پيشنهاد همكاري سالانه مشترك با جشنواره فيلم فجر را ارائه كرد.
به گفته وي در 6سال اخير عباس كيارستمي نيز همه ساله در جشنواره زردآلوي ارمنستان حضور داشته است.

* جشنواره زردآلوي طلايي آماده دريافت آثار ايراني
تومانيان تاكيد كرد كه جشنواره زردآلوي طلايي آماده دريافت آثار ايراني بوده و اين فضا براي همكاري مشترك دو كشور مهيا است.

* ساخت فيلم مشترك دو كشور
وي تاكيد كرد: ايران و ارمنستان مي توانند در زمينه ساخت فيلم مشترك همكاري داشته باشند.
سفير ارمنستان پيشنهاد كرد كه پس از تعطيلات نوروز دست اندركاران سينماي ارمنستان و ايران با يكديگر گفت وگو داشته باشند.
يقي زاريان وابسته فرهنگي ارمنستان در ايران و آرش اميني مدير بخش بين الملل سينماي ايران نيز در اين ديدار حضور داشتند.
فراهنگ**1355**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ