۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۳
کد خبر: 81995720
T T
۰ نفر

10 هزار و 750 تن دام زنده از بندر شادگان صادر شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۳
کد خبر: 81995720
10 هزار و 750 تن دام زنده از بندر شادگان صادر شد

شادگان- ايرنا- مدير كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) گفت:طي يازده ماه گذشته 10 هزار و 750 تن دام زنده از بندر شادگان به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر شد.

سعدالله عبداللهي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با تشريح الگوي توسعه اقتصادي بندر شادگان گفت: بندر تجاري شادگان الگويي موفق در توسعه اقتصاد محلي مناطق محروم است كه با توجه به مدت زمان يكساله از راه اندازي عملياتي آن، در بخش صادرات بسيار موفق عمل كرده است.
عبداللهي با بيان آمار عملكرد 11 ماهه سال جاري اين بندر گفت:يك هزار فروند شناور در اسكله هاي عملياتي بندر شادگان پهلو گرفته است و اين شناورها با ظرفيت زير 500 تن در بندر، بستري براي صادرات كالا و احشام به كشورهاي حوزه خليج فارس است.
وي افزود:تاكنون بيش از 10 هزار و 750 تن دام زنده، محصول كشاورزي و خشكبار از اين بندر تجاري صادر شده است و به طور عمده مقصد اين كالاها، كشورهاي حاشيه خليج فارس مي باشد.
عبداللهي احداث بندر تجاري شادگان با سرمايه گذاري مستقيم سازمان بنادر و دريانوردي را از اهداف مؤثر اين سازمان در توانمندسازي اقتصاد محلي اين منطقه دانست و افزود:با تأكيد معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي مبني بر گسترش فعاليت اقتصادي بندر، روند رو به رشد اقتصادي و تجاري را در اين منطقه شاهد هستيم.
مديركل بنادر و دريانوردي خوزستان افزود:اين اداره كل نيز با استفاده از تمامي توان خود در بخش هاي عمراني، عملياتي، خدماتي و اختصاص نيروي انساني لازم، براي بهره برداري عملياتي از بندر شادگان، تلاش مي كند.
عبداللهي با بيان فعاليت هاي تجاري بندر شادگان اضافه كرد:بندر تجاري شادگان فعاليت خود را در آبان ماه سال گذشته آغاز كرده و با توجه به استقبال شايسته بازرگانان و صاحبان كالا، به تدريج ترافيك كالا در اين بندر تجاري افزايش يافته است.
وي با اشاره به ايجاد فرصت اشتغال مستقيم براي 400 نفر از شهروندان بومي شهرستان شادگان گفت:نقش اشتغالزايي اين بندر باعث ايجاد نشاط و سرزندگي مضاعف مردم شهرستان است و يكي از ثمرات رونق روز افزون فعاليت هاي تجاري در بندر شادگان به شمار مي آيد.
عبداللهي با بيان نقش موثر اشتغال و ايجاد رونق اقتصادي در شهرستان محروم شادگان افزود:رونق بندر تجاري شادگان موجب ايجاد اعتماد بيشتر مردم به خدمات دولت در محروميت زدايي و ايجاد و تقويت همدلي مردم و دولت شده است.
وي با اشاره به گفته هاي مسئولان شهرستان شادگان مبني بر كاهش آمار جرم و توسعه شاخص امنيت در شهرستان شادگان نيز، تصريح كرد:به دليل رونق فعاليت هاي تجاري در بندر تجاري شادگان نقش اساسي حمايت هاي جناب استاندار خوزستان در راه اندازي اين بندر نبايدناديده گرفته شود.
عبداللهي با تاكيد برحمايت هاي استاندار خوزستان گفت:دستورات و پيگيري هاي استاندار، در هم افزايي ناشي از همكاري مطلوب دستگاه هاي اجرايي براي تداوم فعاليت هاي آن را بسيار تعيين كننده و مؤثر است.
بندر شادگان به عنوان هفتمين بندر تجاري استان خوزستان در مساحتي حدود سه هكتار و با هزينه اي افزون بر ٤٠٠ ميليارد ريال از سوي سازمان بنادر و دريانوردي تكميل شد.
اين بندر تجاري مشتمل بر دو پست اسكله از نوع شمع و عرشه بتني به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و دو پل دسترسي مي باشد.
اين بندر محلي با عمق اسكله حداقل 5.5 متر در شرايط جزر و ظرفيت پذيرش شناورهاي زير ٥٠٠ تن، ظرفيت تخليه و بارگيري حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق كسب و كار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداري از آن به شمار مي آيد.
برخورداري از 10 هزار مترمربع بارانداز ،٣٣٠ متر مربع سايت اداري، هزار و 200 مترمربع انبار مسقف ، ٢٣٠ متر مربع ساختمان گمرك و مخابرات، ٧٥ متر مربع ساختمان گارد، ٦٢ مترمربع ساختمان ديزل ژنراتور، ١١٥ متر مربع ساختمان آتش نشاني و اورژانس و ١٧ متر مربع ساختمان توزين به همراه تجهيزات مربوطه و ٣٥ متر مربع ساختمان پمپ ها همچنين مخزن هوايي و زميني، از ويژگي هاي فيزيكي و فني اين بندر به شمار مي آيد.
بندر شادگان در حاشيه خور ابوخضير كه ٢٧ كيلومتر تا دهانه خورموسي فاصله دارد، واقع شده كه از طريق يك جاده دسترسي به طول ١٤ كيلومتر به اتوبان بندر امام خميني (ره) – آبادان متصل مي شود.
6010/6125 /1596
۰ نفر