۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81993376
T T
۰ نفر

قول رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران

۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81993376
قول رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران

تهران - ایرنا - رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران روز دوشنبه قول داد كه از این پس اجازه داده نمی شود تا برخی تماشاگران فوتبال با پرتاب اشیایی به داخل زمین، جو ورزشگاه ها را مسموم كنند.

اظهارنظر «مهدی تاج» رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران واكنشی به پرتاب نارنجك دستی در حین بازی فوتبال پرسپولیس و تراكتورسازی از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال در روز یكشنبه - دیروز - بوده است.
وی در حاشیه برگزاری كارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه ها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پرتاب نارنجك دستی در بازی دیروز پرسپولیس و تراكتور سازی عادی نبوده است و سازمان لیگ فوتبال ایران به راحتی از این موضوع نمی گذرد.
نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: كارگروهی با همكاری یگان ویژه نیروی انتظامی تشكیل می شود تا بررسی شود كه اینگونه وسایل چگونه وارد ورزشگاه ها می شود.
تاج گفت: در حالی كه آوردن یك بطری آب به داخل ورزشگاه ها سخت است، اما متاسفانه روز گذشته - یكشنبه - هم نارنجك پیدا شد و هم از این نارنجك استفاده شد.
وی افزود: برای مدت های طولانی بود كه با موضوع پرتاب نارنجك دستی در ورزشگاه ها مواجه نبویم، اما متاسفانه در بازی دیروز و زمانی كه مدیر امنیت اتحادیه فوتبال اروپا - یوفا - در ورزشگاه حضور داشت، یك نارنجك دستی پرتاب شد.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران به صورت ضمنی رانندگان برخی ماشین ها و فروشندگان برخی اغذیه فروشی ها در ورزشگاه آزادی را متهم به انتقال مواد آتش زا به ورزشگاه كرد و گفت: به نظر می رسد كه باید از ماشین ها و اغذیه فروشی ها بازرسی بیشتری صورت گیرد و امنیت بیشتری در حین،‌ قبل و بعد از مسابقه ایجاد شود.
تاج گفت: پرتاب نارنجك در ورزشگاه ها مغموم است و از كنار این موضوع به راحتی گذر نمی كنیم و قطعا این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد.
وی در خصوص برگزاری كارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه ها گفت: كارگاه آموزشی بسیار خوبی در حال برگزاری است و این كارگاه برای نخستین بار در ایران با این شیوه و در این سطح برگزار شد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد كه «اتحادیه فوتبال اروپا - یوفا - در زمینه برقراری امنیت در ورزشگاه ها تجربیات و دانش خوبی دارد و ما از این تجربیات و دانش بی بهره هستیم.
تاج افزود: «مارك تیمر» مدیر امنیت اتحادیه فوتبال اروپا اطلاعات خوبی در حوزه برقراری امنیت در ورزشگاه ها دارد.
وی گفت: البته او روز گذشته - یكشنبه - پس از پرتاب یك نارنجك دستی از سوی تماشاگران گفت كه «موضوع خیلی عادی است» اما ما معتقد هستیم كه این اقدام بسیار بد و ناشایست است.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص بازی های لیگ قهرمانان آسیا گفت: موضع ما در خصوص برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ایران محكم است و حتی تیم هایی از قطر و امارات كه به ایران آمدند، از ما تشكر كردند و دلیلی وجود ندارد كه ایران مسابقات لیگ قهرمانان را در كشور دیگری برگزار كند.
تاج با تاكید براینكه كنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت باید تصمیم بگیرد، گفت: فیلم دیدار تیم های باشگاهی قطر و امارات را در ایران برای كنفدارسیون فوتبال آسیا ارسال كرده ایم و به آنها تاكید كرده ایم كه از حقوق خودمان دفاع می كنیم.
وی افزود: انصراف از لیگ قهرمانان آسیا جزو سیاست های ما نیست.
«حبیب الله جان نثاری» جانشین یگان ویژه نیروی انتظامی نیز در حاشیه كارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه ها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رسالت نیروی انتظامی تكریم هواداران و فراهم كردن امنیت برای حضور توام با آرامش آنان در ورزشگاه ها است.
وی گفت: در برگزاری مسابقات فوتبال، دستگاه ‌های متعددی در حوزه امنیت و نظم تلاش می‌ كنند و یكی از اصلی ‌ترین وظایف نیروی انتظامی فراهم كردن امنیت در مسابقات ورزشی است.
جانشین یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و همه تلاش نیروی انتظامی برقراری آرامش و امنیت هواداران در ورزشگاه ها است.
«جان نثاری» در باره اتفاق روز گذشته در ورزشگاه آزادی كه یكی از هواداران منتسب به تیم پرسپولیس با حمل نارنجك‌ به ورزشگاه، فضا را ناامن كرد، توضیح داد: بحث بازرسی بدنی در راستای مطالبه هواداران برای فراهم كردن امنیت آنان است و ما این كار را با تكریم انجام می ‌دهیم.
وی ادامه داد: بیش از 99 درصد افراد حاضر در ورزشگاه دارای شخصیت اجتماعی هستند. این امور امنیتی، برای آن یك دهم درصدی استفاده می ‌شود كه ممكن است گاهی رفتارهای نامناسب انجام دهند.
جانشین یگان ویژه نیروی انتظامی در باره اینكه آیا متخلفین بازی روز گذشته شناسایی شده‌ اند، گفت: برخی متخلفین شناسایی شدند كه باید بررسی‌ های نهایی صورت گیرد.
جان نثاری در پاسخ به پرسشی در مورد نقش مسئولان فروش اغذیه در ورزشگاه در انتقال مواد منفجره به ورزشگاه گفت: تا مشخص شدن این موضوع، نمی توان فردی را متهم كرد.
وی افزود: نیروی انتظامی در بحث حفاظت فیزیكی در ورزشگاه ها با خلاء هایی روبرو است كه باید برطرف شود.
ورزشی**1067**9250**ل.الف.ی**1545
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش