۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81988660
T T
۰ نفر
احیای روابط با ایران 80 هزار فرصت شغلی در آلمان ایجاد می‌كند

برلین - ایرنا - «فولكر ترایر» رییس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان اظهار داشت كه احیای روابط اقتصادی و بازرگانی بین ایران و آلمان باعث ایجاد حداكثر 80 هزار فرصت شغلی جدید در آلمان خواهد شد.

به گزارش ایرنا از برلین، «فولكر ترایر» روز پنج‌شنبه در حاشیه نخستین مجمع اقتصادی ایران و آلمان در برلین در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان، افزود: لغو تحریم‌ها علیه ایران شانس ایجاد دهها هزار فرصت شغلی در آلمان را به ما خواهد داد.
وی در ادامه افزود: با توجه به منابع طبیعی غنی ایران در زمینه انرژی، صادرات آلمان به این كشور طی چند سال آینده می‌تواند پنج برابر شده و به ده میلیارد یورو نیز برسد.
رییس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان گفت: ایران در دهه هفتاد میلادی دومین و مهم‌ترین شریك اقتصادی آلمان در خارج از اروپا بود. با لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، این شانس برای اقتصاد آلمان به‌وجود آمده است كه سفارشات چند میلیارد یورویی از این كشور داشته باشند.
وی پیشتر نیز پیش بینی كرده بود كه در سال 2016 میلادی رشد صادارت آلمان به ایران دو رقمی بشود.
«فولكر ترایر» كه تا كنون چندین بار به ایران سفر كرده است، در نشست مشترك كمیسیون آلمان و ایران كه در ماه می آتی در تهران برگزار می‌شود نیز شركت خواهد كرد.
اروپام ** ف.پ ** 456**1586
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد