۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۴۸
کد خبر: 81976322
T T
۰ نفر
اطلاعیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی درمورد حادثه اتاق عمل بیمارستان كودكان مفید

تهران- ایرنا- دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به دنبال حادثه رخ داده دربیمارستان كودكان مفید با تشكیل كمیته‌ای فنی پزشكی بلافاصله پس ازحادثه، تخلفات روی داده را ارزیابی و اقدامات لازم در مورد برخورد قانونی و پیشگیری از موضوع را اتخاذ كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، پس از گزارش حادثه، با دستور رئیس دانشگاه دو هیات جداگانه مركب از مدیران دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند و با بررسی دقیق حادثه، گزارش جامعی درخصوص دلایل واقعی این رخداد آماده شد.
باتوجه به این كه گزارش‌های اولیه هیات‌های یاد شده حاكی از خطای انسانی در وقوع رویداد داشت، كمیته رسیدگی به این موضوع در حضور رئیس دانشگاه تشكیل شد و ضمن تاثر و تاسف شدید از این حادثه تصمیمات ذیل در مورد برخورد های مدیریتی و قضایی اتخاذ و موارد زیر انجام پذیرفت.
پرونده این حادثه با جزییات كامل تشكیل وبه مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم گیری درباره تخلفات و قصورات احتمالی رخ داده در این اتفاق ارایه شد.
با دستور رئیس دانشگاه كلیه كادرمدیریتی، خدماتی، درمانی و مسئول دراین اتفاق به هیات تخلفات كاركنان و هیات علمی دانشگاه معرفی شدند. درهمین راستا مسئول فنی شیفت صبح عزل، متخصص بیهوشی، تكنسین بیهوشی و سرپرستار اتاق عمل از كار معلق گردیدند.
به رئیس ومدیربیمارستان برای اصلاح فرایند و پیگیری مجدانه برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه تذكرجدی داده و به پیشنهاد رئیس دانشگاه كمیته ای جهت تدوین برنامه جامع پیشگیری از خطاهای پزشكی و تضمین ایمنی بیماران جهت اجرا در تمامی مراكز پزشكی تحت پوشش دانشگاه تعیین شد.
برهمین اساس دلجویی ازخانواده بیمار فوت شده و اقدامات لازم در خصوص پیگیری حقوق قانونی آنها نیز در دستور كار قرار گرفت.
گفتنی است دراتاق عمل شماره یك بیمارستان كودكان مفید روز گذشته نوزاد 45 روزه ای درحین عمل جراحی با افت فشار و مرگ ناگهانی روبرو شد. به دنبال این حادثه بلافاصله اقدامات لازم درمورد تشخیص دلایل این مرگ ناگهانی انجام پذیرفت و مطابق بررسی های اولیه معلوم شد كه به دنبال افت فشار اكسیژن مركزی بیمارستان و یا اختلال در دستگاه اكسیژن رسانی، كپسول گاز CO2كه اشتباها در محل قرار داشته، وارد مدار تنفس اتاق عمل شده و متاسفانه باعث مرگ نوزاد گردیده است.
اجتمام/1724/9185
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه