۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81972617
T T
۰ نفر
نخستین نشست كتابخوان ویژه هنرمندان برگزار شد

تهران-ایرنا - نخستین نشست كتابخوان ویژه هنرمندان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشكسوتان و بازیگران سینما و تلویزیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این نشست كه روز یكشنبه در هتل انقلاب تهران برگزار شد، هنرمندان پنج دقیقه فرصت داشتند كتاب خوانده شده خود را به دیگران معرفی كرده و از این طریق آن كتاب را به اشتراك گذارند.
هنرمندان حوزه سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی، این كار را با هدف ترویج كتاب و كتابخوانی انجام می دهند.
گوهر خیراندیش، داریوش ارجمند، ایرج راد، شیرخدا، پروانه معصومی و محمود عزیزی از جمله حاضران در نشست كتابخوان بودند.
اسامی كتابهای معرفی شده و افرادی كه آنها را به اشتراك گذاشتند به این شرح است :

* روز هفتم، خسرو حكیم رابط
* مردی با لاك قرمز، رضا فیاضی
* مفاتیح الغیب، اسماعیل خلج
* نفس. نرگس آبیار
* سیری در تاریخ تئاتر ایران، داریوش اسدزاده
* دولت و هنر ، حجت الله ایوبی
*لذت نقد ، مسعود فراستی
*شغاد، داریوش ارجمند
* قرآن در شعر فارسی، اسماعیل آذر
* كوچه اقاقیا، راضیه تجار

** حضور در انتخابات تاریخ ساز است
محمود عزیزی بازیگر و پیشكسوت سینما در این مراسم گفت: سه دهه و 9 بار برای انتحابات مجلس شركت كردم و همچنان منتظر ماندیم و حسرت می خوریم كه افرادی مطالبات هنرمندان را پیگیری كنند.
وی افزود: در شرایط كنونی لازم است تك تك افراد از این فرصت تاریخ ساز استفاده كرده و با حضور و شركت در انتخابات، وارد خانه ملت شوند تا بتوانند با هم دلی و هم افزایی ذره ای پاسخگوی این مطالبات باشند.
عزیزی ادامه داد: با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی فقط شعار داده ایم و هنوز نتوانسته ایم یك جریان فرهنگی ایجاد كنیم، در حالیكه ما سهمی بزرگ در این عرصه داریم و نباید شرمسار آیندگان باشیم.
سلسله نشست های «كتاب خوان» با ابتكار نهاد كتابخانه های عمومی كشور، كار خود را از روز بیست و هفتم خرداد 1394 آغاز كرد.
این نشست ها به منظور اشتراك گذاری كتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی كتاب برگزار می شود و در آن كتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای كتابخانه های عمومی و همه علاقه مندان به كتابخوانی، به معرفی كتاب های موردنظر خود می پردازند.
در این نشست ها افراد شركت كننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقمندان كتاب و كتابخوانی به اشتراك می گذارند.
تاكنون 916 نشست كتاب خوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، كودكان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویی) و مدرسه ای در سراسر كشور برگزار شده است.
فراهنگ**1880**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ