۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱:۱۰
کد خبر: 81949894
T T
۰ نفر
جمع آوري بيش از 10 ميليارد دلار كمك براي آوارگان سوري

تهران- ايرنا- ديويد كامرون نخست‌ وزير انگليس از جمع آوري بيش از 10 ميليارد دلار كمك مالي توسط كشورهاي جهان براي آوارگان سوري خبرداد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي كويت؛ ديويد كامرون روز پنج شنبه در نشست خبري مشترك با بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل متحد گفت، در كنفرانس كمك به سوريه در لندن، كشورها و سازمان هاي شركت كننده، ارايه بيش از 10 ميليارد دلار كمك به آوارگان در سوريه و كشورهاي همجوار را تعهد كرده اند.
وي كه رياست چهارمين كنفرانس كمك كنندگان به آوارگان سوري را بر عهده داشت خاطرنشان كرد كه از اين كمك‌ها، 6 ميليارد دلار در سال جاري ميلادي (2016) و بيش از چهار ميليارد دلار ديگر تا سال 2020 را شامل مي‌شود.
وي با بيان اينكه اردن، لبنان و تركيه با گشودن مدارس خود به روي كودكان آواره سوري موافقت كرده اند گفت كه پيش بيني مي شود تا پايان سال ميلادي بيش از يك ميليون كودك آواره به اين مدارس بپيوندند.
وي گفت كه كشورهاي همجوار همچنين تصميم دارند بازار كار خود را به روي آوارگان بگشايند.
نخست وزير انگليس افزود: اتحاديه اروپا نقش مهمي در كمك به اردن، لبنان و تركيه براي گشودن بازار كار و كاهش بحران بيكاري در ميان خانواده هاي آواره، ايفا خواهد كرد.
وي همچنين بر اهميت يافتن يك راه حل سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه تاكيد كرد.
از سوي ديگر، بان كي مون دبيركل سازمان ملل نيز گفت: براي نخستين بار در تاريخ، جامعه جهاني موفق شد كمك هاي مالي به اين ميزان را در يك روز واحد براي يك بحران مشخص جمع آوري كند.
وي از قدرت هاي بزرگ خواست طرف هاي سوري را براي نشستن پشت ميز مذاكره و يافتن يك راه حل سياسي به منظور پايان دادن به بحران سوريه تحت فشار قرار دهند.
شبد**1480** 3404
۰ نفر