۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81945710
T T
۰ نفر

پستچی قلابی متجاوز به اعدام محكوم شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81945710
پستچی قلابی متجاوز به اعدام محكوم شد

تهران - ایرنا - پستچی متجاوز قلابی كه 40 زن شوهر دار و دختر را قربانی هوس های خود كرده بود، به اعدام محكوم شد.

به گزارش ایرنا، دادستان تهران از صدور حكم اعدام پستچی متجاوزی قلابی خبر داد كه با جعل عنوان مامور پست، به تهدید، سرقت اموال و تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران اقدام كرده بود.
نخستین روز از تیر سال 91 بود كه زن جوانی با مراجعه به كلانتری 110 تهران اعلام كرد كه مرد جوانی چاقو به دست، او را به آزار و اذیت جنسی تهدید و گردنبندش را در داخل آسانسور مجتمع مسكونی محل سكونتش سرقت كرده است.

** رسیدگی مقدماتی در دادسرا
با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 21 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با توجه به شیوه و شگرد سرقت كه طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان كرده بود، كارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران با بررسی شكایت‌های مشابه، تعداد دیگری از شاكیان را شناسایی كردند كه در این پرونده‌ها نیز متهم به بهانه تحویل دادن بسته پستی و با مراجعه به مجتمع‌های مسكونی دارای آسانسور، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات و تلاش برای ازار و اذیت آنان كرده بود.
بعد از مطرح شدن شكایت، مأموران پلیس آگاهی دست به تحقیق زدند اما نشانی از مأمور قلابی پیدا نكردند. در حالیكه تعداد شكایت‌ها به 20 نفر رسیده بود یكی از شاكیان خودش را به مأموران رساند و گفت مرد متجاوز را در پارك دیده است.
این خانم به پلیس گفته بود، ساعتی قبل متهم را در پارك به صورت كاملاً تصادفی دیده است و وقتی متهم او را شناخت به سرعت سوار موتور خود شد و فرار كرد؛ این زن در توضیح ماجرا گفته بود كه روز حادثه در خانه تنها بوده و مردی زنگ زد و خود را پستچی معرفی كرد؛ او خواست به زور وارد خانه شود كه با مقاومت این زن مواجه شد و فرار را بر قرار ترجیح داد.
بعد از به دست آمدن این سرنخ بود كه مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر متهم را به دست آوردند و بعد از یك عملیات گسترده تحقیقاتی او را به دام انداختند.
با توجه به اطلاعات بدست آمده كارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران، با مراجعه به محل سكونت این خانم جوان و شناسایی یكی از مراكز تجاری دارای دوربین های مداربسته، به بررسی تصاویر ضبط شده پرداخته و موفق به شناسایی موتورسیكلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند كه با شناسایی موتورسیكلت، هویت آخرین مالك آن به نام 'الف.ح' متولد 1362 شناسایی شد و شكات پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم تصویر وی را مورد شناسایی قرار دادند.
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یكی از روستاهای شهرستان صومعه سرا استان گیلان مورد شناسایی قرار گرفت و كارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت 22 نوزدهم دی ماه سال 92 ، وی را در یك درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل كردند.

** چگونگی اعتراف پستچی تقلبی
پس از انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها 20 زن دیگر با حضور در پلیس آگاهی علیه متهم شكایت كردند. بررسی زندگی خصوصی این متهم هم نشان داد كه او صاحب دو همسر و دو فرزند است و مدتی قبل در كارهای ساختمانی فعالیت داشته است. بعد از انجام بازجویی‌ها پرونده در دادسرای ناحیه 21 بررسی شد و متهم به هر 40 فقره تجاوز اقرار كرد.
متهم وقتی مقابل شاكیان قرار گرفت اتهام خودش را قبول كرد و گفت: شیشه مصرف می كردم و به همین دلیل چیزی به یاد نمی آوردم؛ چند روزی از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه ‌چیز یادم آمد؛ تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم كه شیشه مصرف می ‌كردم؛ شیشه باعث می‌شد همه‌چیز را فراموش كنم دنیا دیگر برایم شكل دیگری داشت.

** اتهام افساد فی الارض برای پستچی قلابی
این پرونده سپس در دادسرای ناحیه 21 مورد رسیدگی قرار گرفت بعد از تكمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر 40 مورد تجاوز منجر به صدور كیفرخواست شد.
در كیفرخواست صادره برای «الف.ح »متهم 31‌ ساله كه با جعل عناوبن مامور پست، 40 زن را مورد تعرض جنسی قرار داده، با عناوین اتهامی افساد فی الارض از طریق ارتكاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به 40 نفر از دختران و زنان شوهردار تقاضای مجازات شده بود.
این پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه كیفری‌ استان تهران ارسال ‌شد، اما با توجه به اتهام افسادفی‌الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال كردند.

** رسیدگی پرونده پستچی قلابی در دادگاه انقلاب
رسیدگی به پرونده پستچی قلابی به اتهام افساد فی الارض از طریق تجاوز به عنف از ششم آبان 93 در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد كه به دلیل حجم بالای پرونده و تعداد زیاد شكات در چند نوبت طول كشید.
دادگاه براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 نامبرده را مفسد فی الارض تشخیص داد و به اعدام در ملاءعام محكوم كرد.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران با خبر اعلام خبر صدور حكم این مفسد فی الارض گفته بود، این حكم در دیوان عالی تایید و به شعبه اجرای احكام ارسال شده است.
اجتمام** 9317 / 1200
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه