۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۱۷
کد خبر: 81938652
T T
۰ نفر
قطار مسافری تهران - نخجوان راه اندازی می شود

تهران - ایرنا - مدیركل امور بین‌الملل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای یادداشت تفاهم دو جانبه میان مدیران شبكه حمل ونقل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان برای راه‌اندازی قطار مسافری تهران- نخجوان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، «عباس نظری» افزود: مقرر شده ظرف یك ماه آینده مسئولان فنی و مسافری دو كشور به منظور هماهنگی‌های بیشتر برای راه‌اندازی این قطار نشست های تخصصی برگزار كنند تا در خصوص حركت قطارها و هزینه بلیت‌ با یكدیگر مذاكره كنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر زیرساخت‌های ریلی برای حركت قطار از تهران تا نخجوان فراهم شده است و قطارهای مسافری برای رسیدن به نخجوان از مسیر تهران - تبریز- جلفا عبور خواهند كرد.
نظری با بیان اینكه برای عبور قطار از مرز دو كشور باید بوژی لكوموتیو و واگن‌ها تعویض شوند٬ گفت: مسافرانی كه از جمهوری آذربایجان بخواهند وارد ایران شوند در مرز از قطار آذربایجانی پیاده و به قطارهای ایرانی منتقل می‌شوند تا راهی تهران شوند.
مدیركل امور بین‌الملل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان كرد: همچنین مسافرانی كه بخواهند از ایران به جمهوری آذربایجان سفر كنند باید در مرز دو كشور قطار خود را تعویض كنند.
وی پیش بینی كرد كه این قطار با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود و ضریب اشغال این قطارها نیز در حد مطلوبی باشد.
به گزارش ایرنا، اجلاس چهار جانبه راه‌آهن‌، بنادر و خطوط كشتیرانی ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اوكراین چندی پیش در باكو با موضوع ایجاد حمل و نقل تركیبی از طریق كریدور « خلیج فارس - دریای سیاه - كشورهای اروپایی» برگزار شد و 9 دستاورد مهم برای توسعه حمل و نقل میان كشورهای یاد شده داشت تا تردد مسافران و كالا در این كریدور به سهولت انجام شود.
شبس*اقتصام(1)1108*1613
۰ نفر