۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81936966
T T
۰ نفر
تمایل انگلیسی‌ها برای حضور در صنعت برق كرمان

تهران- ایرنا- وزارت نیرو اعلام كرد : شرایط سرمایه‌گذاری در بخش برق استان كرمان با حضور یك شركت سرمایه‌گذار انگلیسی در شركت توزیع نیروی برق شمال استان كرمان بررسی شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همزمان با لغو تحریم‌ها، اجرایی شدن برجام و زمینه مناسب برای همكاری های سیاسی و اقتصادی، شرایط حضور برای سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌های مختلف فراهم شده كه از آن جمله می‌توان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های برق و انرژی را نام برد.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق شمال استان كرمان در نشستی با حضور نمایندگان شركت انگلیسی «Turbin Efficiency» گفت: دورنمای ترسیم شده برای صنعت استان و بویژه صنایع وابسته به فولاد، نیاز به حدود سه هزار مگاوات برق برای پاسخگویی به نیاز توسعه صنعتی استان تا چهار سال آینده دارد.
محمود شهبا افزود: مصرف برق در استان همه ساله بین چهار تا پنج درصد رشد دارد،‌ اما با توجه به برنامه ششم توسعه، سال آینده رشد مصرف انرژی الكتریكی هفت درصد برنامه ریزی شده كه برای تامین این میزان از انرژی لازم است از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.
همچنین نماینده شركت سرمایه‌گذار انگلیسی اظهار داشت : شركت متبوعش آمادگی كامل برای سرمایه‌گذاری، نصب و تولید انرژی برق با ظرفیت‌های درخواستی را دارد و در صورت اعلام نیاز توسط شركت توزیع نیروی برق شمال استان كرمان، توانایی تولید انرژی الكتریكی از طریق عقد قرارداد به ‌صورت روش ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) و در قالب طرح‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) نیز وجود خواهد داشت.
پیشتر حمید چیت چیان وزیر نیرو اعلام كرده بود، شركت های خارجی چنانچه تامین مالی (فاینانس) پروژه ها، انتقال فناوری و امكان حضور ایران در بخشی از بازارهای جهانی را فراهم كنند، می توانند در بازار بزرگ كشورمان پس از رفع تحریم ها حضور یابند.
اقتصام 3065 ** 1559
۰ نفر