رشد چهار برابری تبادل داده و اینترنت ایران و ارمنستان در ماه گذشته

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهار برابر شدن حجم تبادل داده (دیتا) و اینترنت در یك ماه گذشته پس از توافق دو طرف در این زمینه خبر داد و گفت: نشست سه جانبه ایران، عراق و ارمنستان درباره ارتباط مستقیم تلفنی برگزار می شود.

«محمود واعظی» سه شنبه در حاشیه دیدار با «گاگیك بگلریان» وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان، در محل وزارت ارتباطات به خبرنگاران گفت: چند هفته پیش برای انتقال دیتا و اینترنت به توافق خوبی با ارمنستان دست یافتیم؛ به طوری كه حجم تبادل داده بین دو كشور به چهار برابر افزایش یافته است.
واعظی یادآوری كرد ماه گذشته، در سیزدهمین كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور در ایروان چهار سند همكاری امضا شده بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشكیل كمیسیون مشترك دو كشور برای پیگیری همكاری درباره اینترنت، پست، مخابرات و تجارت خبر داد.
وی بر گسترش روابط پستی دو كشور تاكید كرد و از توافق درباره برگزاری نمایشگاه مشترك تمبر خبر داد.
واعظی گفت: امیداوریم زمینه خرید كالا از طریق اینترنت و توزیع از سوی پست برای مردم دو كشور فراهم شود.
به گفته وی، همكاری ایران و ارمنستان برای افزایش امنیت اطلاعاتی نیز اهمیت دارد.
واعظی افزود: باید ارتباط بخش خصوصی دو كشور افزایش یابد و زمینه انتقال تجربه ها بین شركت های خصوصی و دولتی آنها فراهم شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: مقرر شد برای رفع تداخل های فركانسی مرزنشینان، هیاتی برای بررسی موضوع و رفع آن تشكیل شود.

** نشست سه جانبه ایران، عراق و ارمنستان درباره ارتباط مستقیم تلفنی برگزار می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فراهم شدن زمینه ارتباط مخابراتی مستقیم تهران و ایروان برای كاهش نرخ مكالمه بین الملل اشاره كرد و از توافق درباره برگزاری نشست سه جانبه ایران، عراق و ارمنستان در سطح وزیران خبر داد.
وی گفت: امكاناتی ایجاد شده است تا سه كشور بتوانند در زمینه صوت، دیتا و مخابرات از آن بهره ببرند.
وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان گفت: در چارچوب همكاری به موفقیت هایی رسیده ایم و امیداوریم این موفقیت ها چند برابر شود.
گاگیك بگلریان با استقبال از ایجاد ارتباط مستقیم با ایران افزود: اطمینان كامل دارم شرایط فنی ما اجازه انجام این مورد را خواهد داد.
بگلریان بر پیشرفت های ارمنستان در زمینه تجارت الكترونیك تاكید كرد و افزود: امیدواریم دو كشور دوست و برادر از این امكان بهره مند شوند.
ارمنستان یكی از اعضای اتحادیه اوراسیاست كه می تواند مقصد خوبی برای كالاهای صادراتی ایران به این كشور و معبری برای انتقال كالاها به سایر كشورهای عضو اتحادیه باشد.
اقتصام(3)2078**1961

سرخط اخبار اقتصاد