۲۳ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۳
کد خبر: 81918652
T T
۰ نفر
عضو شورای جهانی انرژی: ظرفیت برای سرمایه گذاری در ایران بالاست

كیش - ایرنا - عضو شورای جهانی انرژی با بیان اینكه حوزه انرژی بخش مهمی برای توسعه روابط اروپا و ایتالیا با ایران است گفت: ظرفیت برای سرمایه گذاری در ایران پس از دوره تحریم ها بسیار بالاست.

'جوزپه پریزوسو' كه اهل ایتالیاست؛ روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی كیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا برپایی چنین نمایشگاهی پس از تحریم را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: با توجه به فضای ایجاد شده امكان بررسی زمینه های همكاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف انرژی شامل نفت ،گاز و انرژی های دیگر در سطح بین المللی را در ایران مهیا می بینیم.
وی افزود : حوزه انرژی بخش مهمی برای توسعه روابط اروپا و ایتالیا با ایران است ،ما هم متوجه این موضوع هستیم كه برای انتقال تكنولوژی های مختلف به ایران در این بخش بستر لازم فراهم شده است و می توانیم سرمایه گذاری كنیم .
پریزوسو با اشاره به اینكه برای نخستین بار است كه به ایران سفر می كند،اظهار داشت :فراهم بودن زمینه ها، قیمت،تكنولوژی های نو،توسعه روابط و غیره عواملی است كه برای سرمایه گذاری خارجی در ایران تاثیر گذار است .
وی با بیان اینكه شركت های خوبی در زمینه های انرژی در ایران فعالیت می كنند به ایرنا گفت : به دنبال همكاری و بررسی برای عقد قراردادهای فنی در زمینه انرژی با ایران هستیم و در این زمینه رایزنی می كنیم .
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی كیش دوشنبه شب ( 21 دی ماه ) با حضور 195 شركت داخلی و خارجی در مركز نمایشگاه های بین المللی كیش افتتاح شد.
معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل كشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق مشتمل بر تولید، بازرگانی وخدمات محصول، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و مواد اولیه ،شناسایی و معرفی مشكلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنایع و تلاش در جهت جلب حمایت سازمان های دولتی ذی ربط از دست اندركاران صنایع مذكور ، ایجاد بسترهای مناسب به منظور تشویق افراد یا واحدهای سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است .
در این نمایشگاه چهار روزه فعالان و صاحب نظران این حوزه در محیطی تخصصی به تبادل نظر و اطلاعات می پردازند و شركت های داخلی و بین المللی محصولات، قابلیت های فنی و نوآوری های خود را به بازدیدكنندگان عرضه كرده و از تعامل با فعالان این صنعت و فرصت های موجود بهره مند می شوند.
این نمایشگاه تا 24 دی ماه از ساعت 17:30 تا 22 برپاست.
3093/ 1641
۰ نفر