۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81911272
T T
۰ نفر
ساخت مدرسه و دانشگاه لازم اما كافي نيست

كاشان -ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: ساخت مدرسه يا دانشگاه لازم است اما كافي نيست، صندوق هايي براي حل مشكلات مالي دانش آموزان و معلمان ايجاد شود.

به گزارش ايرنا آيت الله عبدالنبي نمازي روز پنجشنبه در آيين گشايش مدرسه خيرساز حاج حبيب الله واحدي اظهاركرد: اقامت انسان در دنيا موقت است و آنهايي كه اهل توحيد و ايمان و معرفت اند هجرت و سرانجامشان در مرتبه اعلي در جوار رحمت الهي است.
وي افزود: كساني كه خداوند به آنها توفيق مي دهد و از مال و ثروت برخوردارند در شرايطي موفق و سربلندند كه بدانند اين ثروت را جايي كه ماندگار است و نابود نمي شود هزينه كنند.
وي تاكيد كرد: انسانها دلداده دنيا هستند و كم اند كساني كه چشمشان را به روي دنيا بسته و به ظواهر و زينت هاي دنيا تعلق خاطر نداشته باشند و كساني كه براي تحصيل رضايت پروردگار و تكامل روحي و نفسي خود انفاق كنند و اسير موقعيت هاي فريبنده دنيوي نشوند توفيقي بزرگ يافته اند.
نمازي خاطرنشان كرد: در اسلام چيزي بالاتر از تحصيل علم نيست، علم يكي از صفات خداست، بندگان متصف به علم شباهت به خدا پيدا مي كنند بنابراين بايد فرزنداني عالم و آگاه تربيت كرد.
وي گفت: ساخت مدرسه يا دانشگاه لازم است اما كافي نيست، اگر دانش آموز در زندگي مشكلاتي در مورد تغذيه و پوشاك و غيره داشته باشد، سر كلاس درس چيزي متوجه نمي شود.
وي به موسسين مدرسه پيشنهاد داد: صندوق خيريه براي رسيدگي به نيازهاي اقتصادي دانش آموزان و حتي پرداخت وام به معلمان ايجاد كنند تا معلمان نيز با خيالي آسوده و فكري راحت به تدريس بپردازند.
مدرسه خيرساز حاج حبيب الله واحدي در سه هزار و 200 مترمربع وسعت با يكهزار و 150 مترمربع زيربنا در 9 كلاس درس با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال به صورت مشاركتي از سوي خير و دولت احداث شد.
3009

سرخط اخبار استان‌ها